וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תקדים שחרור הכדורגלן הפלסטיני השובת בכלא"

ניר יהב

12.6.2012 / 22:22

לדברי יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, ישראל שוקלת לשחרר את חלוץ נבחרת פלסטין מחמוד סרסק, הנמצא בסכנת חיים, ב-1 ביולי במקום ב-22 באוגוסט: "הוא כדורגלן - לא פעיל טרור"

ישראל בוחנת אפשרות לשחרר ב-1 ביולי ממעצר את הכדורגלן הפלסטיני מחמוד סרסק, השובת רעב זה 90 יום. יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר הערב (שלישי) לוואלה! חדשות כי סרסק, העצור בישראל מזה כשלוש שנים מתוקף החוק לכליאתם של לוחמים בלתי חוקיים, הגיע להבנות עם נציגים ישראלים לפיהן יסכים לשתות חלב במשך שלושה ימים ובתמורה ישראל תבחן אפשרות לשחררו ב-1 ביולי במקום ב-22 באוגוסט.

"מצבו הבריאותי אינו טוב", אמר פארס. "הוא בסכנת חיים, ואני מקווה ששביתת הרעב שלו אכן לקראת סיום. אני לא מבין למה הגענו למצב הזה בכלל. ישראל יכולה הייתה לשחרר אותו מזמן ולחסוך לעצמה את הרעש הזה. סרסק הוא שחקן כדורגל בנבחרת פלסטין. הוא נעצר לפני כמעט שלוש שנים כשרצה להצטרף לקבוצה במחנה הפליטים בלאטה שבגדה המערבית. הוא לא פעיל טרור, אלא כדורגלן".

חגיגות ברמאללה ערב יום הנכבה ולציון ההקלות בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בישראל. מאי, 2012. רויטרס
הפלסטינים חוגגים את ההקלות בתנאי האסירים בחודש שעבר/רויטרס

סרסק פתח בשביתת הרעב שלו ב-19 במרץ השנה והמשיך בה גם לאחר שהסתיימה שביתת הרעב הגדולה של כ-1,600 אסירים פלסטינים, עם חתימת ההסכם להקלה בתנאי החזקתם. בנוסף לסרסק, שובת רעב אסיר נוסף בשם אכרם ריחאווי. ריחאווי, השובת רעב מעל 60 יום, ביקש להשתחרר מסיבות רפואיות - אולם ועדה של שירות בתי הסוהר קבעה בשבוע שעבר שאין סכנה אמיתית לחייו. ריחאווי וסרסק מאושפזים במרפאה שבכלא רמלה.

סרסק, יליד 87', נעצר בשנת 2009 כאשר יצא מרצועת עזה בדרכו להצטרף אל יתר סגל הנבחרת הפלסטינית בגדה המערבית. הוא נעצר במסגרת חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים", הדומה למעצר מנהלי, כמו רבים מתושבי רצועת עזה. הוצא נגדו צו כליאה בחתימת אלוף המצהיר כי על בסיס מידע מודיעיני, יש יסוד סביר להאמין שסרסק הוא "לוחם בלתי חוקי". צו הכליאה נותר על כנו גם לאחר מספר הליכים משפטיים. לטענת ישראל, סרסק היה פעיל ג'יהאד איסלמי ברצועה והיה מעורב בפעילות צבאית נגד ישראל.

לפי חוק "כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים", ניתן לכלוא אדם על בסיס חומר סודי וללא הגבלת זמן. פרקליטו של סרסק מסר כי מאז שנעצר ועד היום הוא כלוא בישראל מבלי שהועמד למשפט. בחקירתו הכחיש סרסק כל מעורבות בפעילות צבאית ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully