וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ההסכם לסיום השביתה - מבוא לשחרור אסירים

ניר יהב

15.5.2012 / 9:40

עם תום שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, לאחר השגת ההסכם עימם בתמורה להקלה בתנאי כליאתם, בירכו גם בחמאס ובג'יהאד על "הניצחון" הגדול

הרשות הפלסטינית בירכה על חתימת ההסכם בין ישראל לאסירים, שהביא להפסקת שביתת הרעב בתמורה להקלה בתנאי מאסרם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם הודעה שבה ברך את האסירים הפלסטינים ואת בני משפחותיהם "על ניצחונם" ועל כך ש"דרישותיהם ההומניטריות הצודקות נענו". גם בכירי הג'יהאד האיסלמי הודו למצרים וברכו את האסירים "על ניצחונם".

בפגישה שקיים עם שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע, הודה אבו מאזן לכל הגורמים שהשקיעו מאמצים למען האסירים הפלסטינים "ולמען דרישותיהם הצודקות" ואמר כי מה שחשוב לו כעת הוא להביא לשחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. "במהלך פגישתי עם שליח ראש הממשלה, עורך הדין יצחק מולכו, ביקשתי ממנו להעביר מסר לישראל לשחרר את האסירים, בעיקר אלו שנעצרו לפני 1994".

חגיגות ברמאללה ערב יום הנכבה ולציון ההקלות בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בישראל. מאי, 2012. רויטרס
"ניצחון האסירים והיענות ישראל לדרישותיהם הוא הישג לאומי". חגיגות ברמאללה, אמש/רויטרס

בפגישתו עם אבו מאזן, קראקע, שנכח בפגישה לצד ראש מועדון האסיר קדורה פארס, סגן שר האסירים זיאד אבו עין, השר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח', ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' וחבר הכנסת אחמד טיבי – העביר בשם האסירים הפלסטינים ובני משפחותיהם את תודתם וברכתם לאבו מאזן. לדבריו, האסירים מעריכים את המאמצים שנעשו למענם. קראקע הודה עוד לאבו מאזן על הלחץ שהפעיל על ישראל להיענות לדרישות האסירים. "ניצחון האסירים והיענות ישראל לדרישותיהם הוא הישג לאומי", הוסיף.

ההסכם מהווה ניצחון לאסירים"

בנוסף ל-1,600 האסירים הפלסטינים ששבתו רעב במשך 28 יום, שבתו שבעה אסירים פלסטינים במשך תקופות זמן ארוכות יותר, ובראשם ת'אא'ר חלאחלה ובילאל דיאב ששבתו רעב 77 יום. לאחר שהתלבטו אם להמשיך בשביתת הרעב, הלילה החליטו להפסיקה. לדבריהם, ההחלטה להפסיק את השביתה התקבלה לאחר שקיבלו הבטחה מישראל שמעצרם המינהלי לא יוארך שוב.

שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אמר כי ההסכם שהושג בנושא האסירים השובתים רעב הוא הישג לאסירים הפלסטינים. מצרים כזכור הייתה תיווכה במשא ומתן שהביא להסכם. "ההסכם מהווה ניצחון לאסירים. ישראל נענתה לדרישותיהם הצודקות", אמר.

לצד זאת, גם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ברך אמש את האסירים הפלסטינים על "ניצחונם" ועל "השגת דרישותיהם הצודקות" עם תום שביתת הרעב והודה למצרים שסייעה בגיבוש ההסכם.

עוד באותו נושא:
מחווה לאבו מאזן: מאה גופות מחבלים יושבו לפלסטינים
דיווח: "ראש השב"כ דן בקהיר על האסירים הפלסטינים"
"ישראל הסכימה להצעה לסיום שביתת הרעב של האסירים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully