וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הסכימה להצעה לסיום שביתת הרעב של האסירים"

ניר יהב וטל שלו

14.5.2012 / 0:08

על פי גורם מצרי, ישראל הסכימה להצעה לסיום שביתת האסירים הפלסטינים הנמשכת מזה 26 יום. לדבריו, במסגרת ההסכם, המותנה באישור האסירים, "תרוכך מדיניות המעצרים המנהליים"

גורם מצרי רשמי אמר אמש (ראשון) כי ישראל הסכימה להצעה שתביא לסיום שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בארץ, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. לדברי הגורם, אישור ההצעה המצרית עדיין מותנית באישורם של האסירים השובתים. כמו כן ציין הגורם כי על פי ההסכם, ישראל תעביר אסירים הנמצאים כעת בבידוד לתאים רגילים וכן "תרכך את מדיניות המעצרים המנהליים" לצד זאת דווח כי גורמים רשמיים בישראל לא הסכימו להגיב לדיווח.

מוקדם יותר דחה ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, את הדיווחים לפיהם גובש הסכם סופי בין ישראל לאסירים הפלסטינים שאמור להביא להפסקת שביתת הרעב שלהם. "גובשו אמנם הבנות בין ישראל למצרים, אולם אישור של הסכם סופי נעשה רק על ידי ועד האסירים", אמר לוואלה! חדשות. לדבריו, "ההחלטה היא רק שלהם. המסרים שאנו מקבלים מהמצרים הם מסרים חיוביים ואופטימיים אולם עד שלא נדע מהם פרטי ההסכם, לא נוכל לדעת אם האסירים יקבלו אותו או לא".

בתוך כך, מחריף הלחץ הבינלאומי על ישראל בסוגיית שביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים; שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, קרא אמש לישראל ?לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי למנוע תוצאה טרגית בקרב שובתי הרעב? והביע דאגה גוברת מההידרדרות הנמשכת במצבם של האסירים שובתי הרעב. בהצהרה שפירסם בלייר נמסר כי בשבוע האחרון נפגש עם גורמים ישראליים ?בכל הרמות?, ודחף בהם לפעול במהירות כדי למנוע הידרדרות נוספת במצבם של האסירים, והזהיר ?מההשלכות החמורות על יציבות המצב הביטחוני בשטח?.

ביום שבת היה נדמה כי הסכמת הצדדים להצעה קרבה עם הודעתו של שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, כי השעות הקרובות הן "מכריעות" בכל מה שנוגע להשגת פתרון לנושא האסירים, במסגרתו תיענה ישראל לדרישותיהם ואלו יפסיקו בתמורה את שביתת הרעב שלהם. הוא אמר שמתנהל משא ומתן בין ישראל לאסירים בתיווך מצרים שבסופו יושג הסכם, אולם רק האסירים עצמם יהיו רשאים לאשר או לדחות אותו. "יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ניהל מגעים אינטנסיביים על מנת להציל את חיי האסירים השובתים רעב ועל מנת שישראל תיענה לדרישותיהם האנושיות", אמר קראקע, "ממשלת מצרים ומתווכים בינלאומיים הגבירו אף הם את מאמציהם על מנת למצוא פתרון רציני לנושא שביתת הרעב של האסירים".

קראקע גילה כי המשא ומתן בין ישראל לאסירים, המתנהל בתיווך מצרי, עוסק בשלושה נושאים עיקריים: להפסיק את הארכת המעצרים המנהליים, לאפשר ביקורי משפחות מאסירי עזה ולהפסיק את מדיניות הבידוד. "המשא ומתן מתנהל בתיווך מצרי במטרה לגבש הסכם כולל הנוגע לדרישות האסירים. גם אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית מעודכנים כל הזמן". לדבריו, ההחלטה הסופית אם לקבל את ההסכם עם ישראל תתקבל אך ורק על ידי ועד האסירים השובתים רעב בכלא הישראלי.

בתוך כך, בסוף השבוע פרסמו האסירים, השובתים רעב זה 27 יום, הודעה ולפיה בכוונתם להחריף את צעדיהם במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. הם הודיעו כי מעתה יחרימו את המרפאות בבתי הכלא הישראלים וכי בקרוב יפסיקו גם לשתות מים. בהודעה החתומה על ידי "הוועד המרכזי של הנהגת השובתים בכלא נפחא" נכתב כי האסירים השובתים רעב לא מסכימים לפתרונות חלקיים לדרישותיהם. מאז יום האסיר שחל ב-17 באפריל שובתים רעב כ-1,500 אסירים פלסטינים במחאה על המדיניות הישראלית נגדם. בנוסף אליהם, שבעה אסירים פלסטינים שובתים רעב תקופות זמן ארוכות יותר, בראשם העצירים המנהליים בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחל השובתים רעב מזה 74 יום.

עוד באותו נושא:
שר האסירים הפלסטיני: תוך שעות יגובש הסכם
"שביתת הרעב של האסירים תצית אינתיפאדה שלישית"
בכיר חמאס למצרים: דרשו מישראל לשפר תנאי האסירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully