וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: ישראלי נפל ממצוק, וחולץ לאחר 16 שעות

קובי מנדל

27.12.2012 / 16:38

ירון עשת, מטפס הרים מחיפה, נתקע באזור ג'בל רם שבדרום המדינה לאחר שנפל במהלך גלישת סנפלינג. צוות הצלה ירדני חילץ אותו באמצעות מסוק לאחר שעות ארוכות של המתנה

ירון עשת, מטפס הרים מחיפה שנפל אתמול מפסגת הר באזור ג'בל רם שליד העיר פטרה שבירדן בעת שגלש באמצעות סנפלינג, חולץ אחר הצהריים (חמישי) על ידי מסוק ירדני לאחר שעות ארוכות של המתנה. מצבו של עשת בן ה-35 יציב, והוא קיבל טיפול רפואי. עשת הוסע למעבר הגבול עקבה, שם ייכנס לישראל ויועבר לבית חולים.

בשל ממדי גופו הגדולים – גובהו כשני מטרים ומשקלו כ-100 קילוגרמים – הוא סובל מחבלות שנבעו מהנפילה, בעיקר בגבו.

אמו של עשת רונית אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי בנה הוא מטפס הרים מקצועי שבעבר טיפס לפסגות הרים רבות ברחבי העולם. אתמול בערב יצר עשת קשר עם אמו, שסיפרה כי מאז שנודע לה המקרה, חלפו 16 שעות.

האם רונית ציינה גם כי לאחר שיחה עם מנהל חברת "מגנוס" בישראל, העוסקת בחילוץ מטיילים ברחבי העולם, הגיע מנהל החברה, חיליק מגנוס, למקום שבו נמצא בנה, וכי הוא נמצא אתו בקשר. לדבריה, מוקדם יותר נעשו ניסיונות לחלץ את בנה באמצעות אלונקה, אך במשך כמה שעות היה קושי לארגן פינוי באמצעות מסוק - גם לאחר ששוחחה עם חדר המצב של משרד החוץ. בשעות האחרונות פועל מסוק ירדני להעברתו של עשת לטיפול, עד שזה הצליח כאמור להשלים את פעולת החילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully