וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות הנשיא למטפס הישראלי שהציל טורקי באוורסט

טל שלו

28.5.2012 / 0:01

נדב בן יהודה, מטפס ישראלי שרצה לכבוש את פסגת האוורסט, הציל בשבוע שעבר מטפס טורקי שנפצע במהלך טיפוס על ההר בתנאים קשים. הנשיא פרס יעניק לו את "אות הנשיא למתנדב"

מטפס ההרים הישראלי, נדב בן יהודה, שהציל בשבוע שעבר את חייו של מטייל טורקי שנפצע במהלך טיפוס על הר האוורסט, יקבל את אות מופת מנשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס מיוחד שייערך בסוף החודש הבא בבית הנשיא. בית הנשיא הודיע אתמול (שני) כי בן יהודה יהיה ברשימת המתנדבים והארגונים שיקבלו את "אות הנשיא למתנדב" על תרומה ייחודית לחברה הישראלית. בן-יהודה, בן 24 מרחובות, קיבל חשיפה תקשורתית וציבורית גדולה בשבוע שעבר, כאשר במהלך מסע לכיבוש פסגת האוורסט, הבחין במטפס טורקי מחוסר הכרה, והחל בפעולות לחילוצו. במשך כעשר שעות סחב בן יהודה את המטייל הטורקי, איידן אלמק, במהלכן נפצע בעצמו מכוויות קור וסבל ממצוקת חמצן, ומעבר לכך, ויתר על חלומו להגיע לפסגת האוורסט והציל את חייו של הטורקי.

אות הנשיא למתנדב נחשב לאות היוקרתי ביותר בישראל על התנדבות, וזוכיו נבחרו על ידי חברי ועדה מייעצת בראשות נשיא האוניברסיטה העברית מנחם בן ששון. מלבד בן יהודה, בטקס, שיתקיים בסוף יוני, יוענק הפרס לשורה של יחידים וארגונים הפועלים בישראל, ובהם בן ה?ו??ר?ד?י - נער בן 16 וחצי מקרית ביאליק, המקדיש חלק ניכר מזמנו להתנדבות ופעילות למען ילדים, קשישים ונזקקים, ד"ר עדה אהרוני, הפועלת למען קידום יחסי שלון בין יהודים וערבים, השייח' הדרוזי עלי סאלח נסראלדין - על פעילותו לטיפוח ערכי סובלנות ודו-קיום בין-דתי, עמותת "הצל ליבו של ילד", המסייעת לילדים חולי לב ממדינות מתפתחות, עמותת עולים ביחד הפועלת לשילוב תעסוקתי וחברתי של אקדמאים יוצאי אתיופיה, ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב בן יהודה שבר שיא ישראלי של טיפוס על גורדי שחקים לפני כחודשיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה העניק הנשיא פרס את אות המתנדב למשפחתו של הנער אלעד ריבן בן ה-16 שנספה בשריפה בכרמל בעת שהתנדב במסגרת "צופי אש". "השנה, בחג החנוכה, עקבנו כולנו, בעיניים כלות, אחרי אסון השריפה שהתרחש על הר הכרמל. לנוכח הטרגדיה הנוראה נוכחנו לדעת עד כמה חזקה רוח הערבות ההדדית הישראלית. זהו מאפיין נפלא של החברה הישראלית והוא נחשף במלוא עוצמתו דווקא ברגעים הקשים ביותר", אמר הנשיא בטקס שהתקיים בחודש יולי בשנה שעברה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully