וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני מעורער בנפשו נפל לנחל במדבר יהודה - ומת

רמי שני

7.10.2012 / 16:27

טרם ברור מה גרם לנפילתו של האיש, אך ידוע שגובה הנפילה נאמד בכ-200 מטרים. מתנדבים עמלו על חילוצו, בסופו נקבע מותו. גופתו הועברה למשפחתו ברשות הפלסטינית

מתנדבים מיחידת החילוץ של ערד פעלו בשעות האחרונות (ראשון) לחלץ גבר שנפל בערוץ נחל הרדוף שבמדבר יהודה מגובה הנאמד בכ-200 מטרים. רופא קבע את מותו, אז התברר שהאיש הוא תושב הרשות הפלסטינית המעורער בנפשו. גופתו הועברה למשפחתו. לא ברור מה גרם לנפילה, אך ככל הנראה, הוא התנתק מבני המשפחה שהיו עמו בשטח ונפל לוואדי. בני המשפחה הזעיקו פקח של רשות הטבע והגנים, שהודיע ליחידת החילוץ על נפילתו לעומק הנחל.

מתנדבי היחידה פעלו במשך זמן ממושך כדי להכין אמצעי עגינה לצוקי הסלע בדרך לקרקעית הנחל כדי שניתן יהיה להעלות את האיש באמצעות אלונקה. מדובר בחילוץ מורכב, שאמור לאפשר את משיכת כבל ההנפה עד למקום שממנו ניתן יהיה להעביר את האלונקה לרכב פינוי בהליכה רגלית. אנשי רשות הטבע והגנים מסייעים גם הם בחילוץ.

ערוץ נחל הרדוף, הנמצא בקרבת נחל משמר, הנו ערוץ קניוני וקצר ומוביל מים בתקופת הגשמים מרמת המדבר לאזור ים המלח. הוא מתחיל בסביבות חבל יתיר כערוץ מתון מבחינת תלילות המורד שלו, אך משתנה והופך לקניוני ועמוק. חילוצים מקניונים אלו הם קשים, בשל הצורך לרדת מצוקים תלולים מאוד בדרך אל קרקעית הוואדיות, ולא תמיד ניתן לעשות זאת באמצעות מסוקי חילוץ. הגובה הרב משפיע גם על אופי הפגיעות, העלולות להיות קטלניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully