וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החמרה במצבו של הנשיא לשעבר בוש האב

הנשיא לשעבר בן ה-88 אושפז לפני כחודש בשל סיבוך של מחלת הברונכיטיס, והובהל הלילה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בטקסס. דובר המשפחה: "הוא נמצא בהכרה ומתקשר עם הצוות"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש האב, הובהל הלילה (חמישי) למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ביוסטון, טקסס, שבו הוא מאושפז, כך מסר דובר המשפחה, ג'ים מקגראת. "הנשיא נמצא בהכרה, משוחח עם הצוות הרפואי ומוקף בבני משפחתו", אמר מקגראת.

אמש חלה החמרה במצבו של הנשיא לשעבר בן ה-88, שמאושפז כמעט חודש בבית חולים ביוסטון טקסס, בשל סיבוך של מחלת הברונכיטיס בה לקה – כך מסר מקגראת. לדבריו, החום של הנשיא ה-41 של ארצות הברית טיפס בימים האחרונים ורופאיו הורו לו להקפיד על "דיאטת נוזלים" בלבד, אך לא נמסרה הסיבה לכך.

נלסון מנדלה וג'ורג' בוש האב. AP
מצבו של בוש החמיר בשעה שמנדלה שוחרר מבית החולים/AP

מקודם יותר היום דיווח דוברו כי החום ממנו סבל בוש ירד, אך תיקן עצמו מאוחר יותר ואמר כי גם לאחר שטופל בתרופות להורדת החום רופאיו לא הצליחו להצביע על הסיבה להחמרה במצבו. בוש, שאושפז ב-29 בנובמבר, זכה לביקור מילדיו בימי החג – בנו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן ואחיו, ניל בוש ביקרו אותו בימים האחרונים. בתו, דורותי תגיע מחר ממרילנד לבקרו.

ובקצה אחר של העולם, מצבו של מנהיג אחר דווקא השתפר – נלסון מנדלה, נשיא דרום אפריקה לשעבר והלוחם הבולט במדיניות האפרטהייד במדינה, שוחרר מבית החולים לאחר שנותח בשל אבנים בכליות. מנדלה בן ה-94 היה מאושפז בבית חולים בבירה פרטוריה במשך שבועיים. הוא הובהל לבית החולים ראשית עקב זיהום בריאות, ולאחר מכן עבר פרוצדורה כירורגית מוצלחת שבמהלכה הוצאו אבנים מכיס המרה בגופו.

בנו של בוש האב, הנשיא ג'ורג' בוש הבן, זכור כמי ש"קבר" את מנדלה בטרם עת. בעבר אמר בהתבטאות תמוהה מול המצלמות: "שמעתי מישהו שואל: 'איפה מנדלה'? אז מנדלה מת, כי סדאם הרג את כל המנדלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully