וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' בוש האב אושפז בבית חולים: "מצבו יציב"

הנשיא ה-41 של ארה"ב, בן 88, מאושפז זה כשבוע בבית חולים ביוסטון בשל "סיבוכים הקשורים לדלקת סימפונות". מבית החולים נמסר כי הוא צפוי להשתחרר במהלך הימים הקרובים

ג'ורג' הרברט ווקר בוש, הנשיא ה-41 של ארצות הברית ואביו של ג'ורג' בוש הבן, הנשיא ה-43, אושפז בבית חולים בעיר יוסטון שבמדינת טקסס. דוברת בית החולים, סטפני אייזין, מסרה הערב (חמישי) כי בוש האב, בן 88, סובל מ"סיבוכים הקשורים לברונכיטיס (דלקת סימפונות)", והוסיפה כי "מצבו יציב והוא צפוי להשתחרר בתוך 72 שעות".

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "יוסטון כרוניקל" כי בוש האב סובל מ"שיעול כרוני" וכי מצבו "אינו מסכן חיים". לפי הדיווח, הוא מאושפז כבר שבוע, וצפוי להשתחרר במהלך סוף השבוע.

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש ורעייתו ברברה מארחים בביתם ביוסטון את מיט רומני. טקסס, ינואר 2012. Pat Sullivan, AP
בוש האב ורעייתו עם המועמד הרפובליקני שהפסיד בבחירות האחרונות לנשיאות, מיט רומני/AP, Pat Sullivan

בוש הרפובליקני שימש כנשיא למשך כהונה אחת, בשנים 1993-1989. בניסיון לזכות בכהונה שנייה, הפסיד לביל קלינטון הדמוקרט, שהמשיך לשתי כהונות. לפני שהיה נשיא שימש בין היתר כחבר קונגרס, שגריר, שליח לסין, ראש סוכנות הביון CIA וכיהן פעמיים כסגנו של הנשיא רונלד רייגן. בשנים האחרונות הידרדר מצבו והוא רתוק לכיסא גלגלים.

השבוע אושפז בבית חולים מנהיג עבר רפובליקני נוסף: בוב דול, סנאטור לשעבר מקנזס שהתמודד על הנשיאות ב-1996 והפסיד גם הוא לקלינטון, אושפז ביום שלישי בבית חולים בוושינגטון, ומנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, מסר כי הוא "חולה ומצבו אינו טוב". מלשכתו של דול נטען כי הוא אושפז לבדיקות שגרתיות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully