וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשע מ"חמ"ל המאחזים": "דאגתי לאינטרס היהודי"

יהושע בריינר

26.12.2012 / 19:18

פעיל הימין עקיבא הכהן יצא נגד החלטת הפרקליטות להעמיד אותו ואת חבריו לדין, למרות העונשים הקלים שנגזרו עליהם בסופו של דבר. "שיגישו אישומים נגד נשות 'ווטש'"

"אני לא ריגלתי מעולם לטובת אף אחד, אבל מדוע לא מעמידים לדין את נשות 'מחסום ווטש' שמדי יום אוספות מידע על תנועות צה"ל ומפרסמות באינטרנט?", שאל הערב (רביעי) פעיל הימין עקיבא הכהן, שהורשע היום בעסקת טיעון במסגרת פרשת "חמ"ל המאחזים" וצפוי לעונש של שלושה חודשי מאסר בלבד בגין עבירה של איסוף ידיעות צבאיות. הפרשה, שזכתה גם לכינוי "פרשת המרגלים", התפוצצה לפני שנה בדיוק כאשר המשטרה והשב"כ פשטו על דירה בירושלים ממנה הפעילו חמישה פעילי ימין חמ"ל מיוחד ובו אספו מידע על תנועות צה"ל במטרה למנוע את פינויים של מאחזים ביהודה ושומרון. בתחילה נחשדו החמישה בעבירות ריגול ובקשר לתקיפת סמח"ט אפרים, אך בסופו של דבר הורשעו היום בעבירה מנדטורית של איסוף ידיעות צבאיות ואילו הקשר לתקיפת סמח"ט נמחק מכתב האישום.

הארכת מעצר לפעילי ימין בחשד לריגול חמור, ינואר 2012. עומר מירון
"הודיתי בעבירות כי לא הייתה לי ברירה". עקיבא הכהן/עומר מירון

עקיבא הכהן הוא פעיל ימין המוכר היטב למשטרה, בן 28 שהפך במהלך השנים האחרונות ליעד המרכזי של המחלקה היהודית בשב"כ. היום אומנם הצליחה הפרקליטות להרשיעו, אך הכהן, המיוצג על ידי עורכי הדין של עמותת "חוננו", ירצה עונש מאסר של שלושה חודשים בלבד. הערב, בשיחה עם וואלה! חדשות, הוא יצא נגד ההחלטה להעמיד אותו ואת ארבעת הפעילים הנוספים לדין. "כל שעשיתי הוא לדאוג לאינטרס היהודי", אמר, "הורשעתי מכיוון שהעמידו אותנו אל מול הקיר, למרות שלא העמידו לדין את נשות 'ווטש' שמעבירות מידע שכל מחבל יכול לעשות בו שימוש או בדואים מהנגב שמסייעים לחמאס לטווח את אזור הנגב ברקטות. הודיתי היום בעבירות כי לא הייתה לי ברירה".

"הסמח"ט נפצע מהקת שלו עצמו"

החמ"ל הופעל במטרה למנוע פינוי מאחזים ובין היתר התבסס על מידע רב שזרם בהודעות לדירה בירושלים. לטענת השב"כ, מדובר גם במידע שהעבירו גם חברי כנסת ורכזי ביטחון ביישובים השונים. לדברי הכהן, החמ"ל הופעל מכיוון שלטענתו צה"ל ביצע תפקידים שלא נועדו לו. "צה"ל נועד לשמור על יהודים אבל לצערנו יש כאלה בשלטון שחושבים שהצבא נועד לפגוע בבתים של יהודים", אמר. "בגלל אותם אנשים אנחנו רואים את התמונות של חיילים שנמלטים מהמון ערבי כי אין להם הוראות פתיחה באש נכונות. מה שעשינו היה רק נגד פגיעה ביהודים אבל איפה שהצבא שומר על עם ישראל לא תמצא אותנו מתערבים".

הכהן, המתגורר ביצהר עם אשתו וחמשת ילדיו, כבר קיבל בעבר מספר צווי הרחקה מנהליים ונמצא תחת עיניהם הפקוחות של רכזי השב"כ. אומנם תקיפת הסמח"ט בדצמבר 2011, האירוע שגרם לפשיטה על הדירה בירושלים, נמחק מכתב האישום המתוקן, אבל להכהן יש גרסה אחרת לגבי נסיבות האירוע. "לא הייתה להם שום ראיה שקושרת אותנו לאירוע אבל חייבים לומר שהסמח"ט לא נפצע על ידי שום יהודי", טען. "מעדויות שאני שמעתי, הוא ניסה להכות מתיישב שהפגין מחוץ לבסיס עם הנשק האישי שלו ונפצע במצח מהקת שלו עצמו. הוא בחר להאשים אותנו בכך שמישהו תקף אותו אבל זה סיפור מצוץ מהאצבע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully