וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטת פה? צפו בבנט "מסרב" גם לפני חודש

לאחר שהואשם בעידוד סרבנות, הדגיש יו"ר הבית היהודי שחובה למלא פקודות, "כי אם כל אחד יעשה כרצונו לא יהיה צבא". עמדה שונה מזו הוא הביע לא רק אצל משעל, אלא גם קודם לכן

צילום: באדיבות ערוץ 2, עריכה: מיכאל ברגמן

מעידה חד-פעמית או עמדה עקבית? יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט טרח בימים האחרונים להבהיר מעל כל במה כי אינו תומך בסירוב לפקודות הצבא, לאחר שבתכניתו של נסים משעל ביום חמישי הצהיר כי אינו מוכן לפנות יהודים מבתיהם. אולם מסתבר שכבר לפני כחודש אמר בנט דברים דומים לאלה שהשמיע בתכניתו של משעל.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

בנט: "לא הייתי מפנה אנשים מבתיהם". החדשות
"יש כזה דבר שנקרא סירוב על רקע מצפוני". בנט בתכנית לפני כחודש/החדשות

בתכנית "שאלה משפטית" של "רשת", ששודרה בערוץ 2 ב-14 בנובמבר, נשאל בנט מה הוא יעשה אם יקבל פקודה לפנות מאחז. תשובתו הייתה: "אם מגייסים אותי כדי לפנות את גוש קטיף, אני אישית אגש למפקד שלי ואגיד שאני לא מסוגל לעשות את זה". "אתה מסרב פקודה", אמר לו המראיין, ד"ר יוסי כהן. "אתם פה מחפשים עימות ולא צריך עימות", השיב בנט. "זו שאלה פשוטה", טען המראיין. "זו תשובה פשוטה לסוגייה מורכבת, כי זו מדינה מורכבת ולא צריך לחפש את העימות", אמר בתגובה יו"ר "הבית היהודי". "אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אם נגיע לזה אני אגש למפקד ואגיד: אדוני המפקד, אני אישית לא מסוגל להיכנס לבית של אנשים ולהוציא אותם בכוח".

כהן הקשה על בנט: "אם המפקד יגיד לך זאת פקודה - ותבצע. מה תעשה?". יו"ר "הבית היהודי" השיב: "אם אינדיבידואל לא מסוגל למלא פקודה שנוגדת את צו מצפונו, הוא ישלם על זה ויילך לכלא. אני אישית לא מסוגל. האם אני אקרא לסירוב פקודה המוני? לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נפתלי בנט בעימות בחירות בהנחיית ניסים משעל, דצמבר 2012. יותם רונן
"לקיים את פקודות צה"ל". בנט, השבוע/יותם רונן

המראיין לא הרפה ושאל: "מה השוני בין חייל שמסרב לפנות מאחז מצפונית לבין חייל שמצפונית מסרב להחזיק נשק, לבצע פקודות אחרות של הצבא? לאן אנחנו נגיע אם כל חייל ינהג על פי טיב מצפונו ויחליט איזו פקודה הוא רוצה לבצע?".

בנט אמר בתגובה: "כל אדם, כולל אדם שלא יכול להחזיק נשק, אם הוא מצפונית לא מסוגל אז הוא לא מסוגל - והוא יילך לכלא וישלם על זה את המחיר. יש כזה דבר שנקרא סירוב על רקע מצפוני. זה דבר שקיים. משלמים עליו את המחיר. אף אחד לא יטיף לי על אהבת המדינה וצה"ל, הייתי מ"פ, אני אוהב את צה"ל לא פחות ממך. אני מעריך שלא נגיע לסיטואציות האלה. לא צריך לשים זכוכית מגדלת על מצבי הקצה".

ביום ראשון השבוע אמר בנט דברים שונים מאלה שאמר בשתי תכניות הטלוויזיה. במהלך כינוס של תנועת "עתיד כחול לבן" באוניברסיטת תל אביב הוא הצהיר: "ביום חמישי התבטאתי אצל נסים משעל ועברתי שבת לא פשוטה, לא בגלל כן מנדטים לא מנדטים". לדבריו, "הסוגייה מהותית, מאות אלפי צעירים וחיילים לוקחים דוגמא אישית ואני רוצה להבהיר: הפקודה לפנות כפר ערבי או יישוב יהודי על פי החלטת ממשלה זה דבר נורא, אבל זה מתנגש מול ערך כבד אחר - ערך ציות החוק. בהתנגשות קשה מנשוא, אני קורא לכל מפקד, חייל, לי, נפתלי בנט רב-סרן במילואים, לקיים את פקודות צה"ל כי יש צה"ל אחד. אם כל אחד יעשה כרצונו, לא יהיה לנו צבא".

ממטה הבחירות של הבית היהודי נמסר הערב בתגובה לדברי בנט לפני כחודש: "אין כאן חדש. הציטוטים אכן זהים לדברים שנאמרו אצל משעל והובהרו. מוטב שהליכוד יפסיק את הנבירה בארכיון ההקלטות של נפתלי בנט ולא יעסוק באופן אובססיבי בהחלשת המחנה הלאומי".

לקריאה נוספת:
בנט: "קורא לכל חייל למלא את פקודות צה"ל"
בנט בעקבות הביקורת: "לא קורא לסירוב פקודה"
סקר: בנט מתחזק, על חשבון נתניהו והליכוד-ביתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully