וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בעקבות הביקורת: "לא קורא לסירוב פקודה"

יהושע בריינר

22.12.2012 / 20:00

לאחר שאמר שאינו מסוגל לפנות יהודים אם יתבקש, הגיב בנט למבקריו וטען כי בליכוד סלפו את דבריו. "חייל חייב למלא את פקודות הצבא. דיברתי מדם לבי, ואני לא מתנצל על דבריי"

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים במטה המפלגה בפתח תקווה, בעקבות ההתבטאות השנויה במחלוקת שהשמיע ביום חמישי, כי אם יקבל פקודה לפנות יהודי מביתו, "המצפון שלי לא יאפשר זאת. אני אבקש מהמפקד לפטור אותי". בנט אמר היום בתוקף כי איננו תומך בסרבנות.

"אני לא קורא לסרבנות ולא קראתי לסירוב פקודה אי פעם", אמר בנט. "22 שנה אני משרת כלוחם, ולחמתי בכל מערכות ישראל. לא קראתי לסירוב פקודה. בליכוד עטו על הדברים, סילפו אותם ויצרו דימוי שקרי. דיברתי מדם לבי, ואני לא מתנצל על דבריי, אבל אני מנהיג ציבור ועכשיו אומר את הדברים בצורה ברורה: פקודה לעקור יישוב יהודי היא פגיעה אנושה בזכויות האדם הכי בסיסיות ומעמידה חיילים בדילמה. זו דילמה קשה ואי אפשר לטאטא אותה. אם כלו כל הקיצין, חייל חייב למלא את פקודות הצבא", הוסיף.

באשר לראש הממשלה נתניהו, אמר יו"ר הבית היהודי כי "על ראש הליכוד בוער הכובע. הליכוד עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה לחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעתו של בנט בפייסבוק לאחר הראיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר סיום הראיון בחמישי, ביקש בנט להסביר את דבריו בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב דברים ברוח דומה: "עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב אני מתנגד בכל נפשי ולבי לסירוב פקודה. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה"ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית, פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך. אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי"

בליכוד-ביתנו תקפו בחריפות את דברי בנט הערב. "מוזר לשמוע ממי שרק אתמול אמר: 'חלק מובנה מלהיות חייל זה סירוב' שהוא לא קורא לסרבנות", כך נמסר ממטה ההסברה של הליכוד. "הציבור יצטרך להחליט למי להאמין, לבנט א' או לבנט ב'. גם הערב דיבר בנט בשפה רפה, לאחר שיחות אין קץ עם יועצי בחירות ואפילו בדבריו הערב יש קריצה וליגיטימציה לסרבנות. יו"ר מפלגה חייב להבין את משמעות הסרבנות לחברה הישראלית ולצבא. מי שמעודד סרבנות מימין לא יוכל לצאת נגד סרבנות משמאל".

מוקדם יותר הערב התייחס גם ראש הממשלה נתניהו, בראיון מוקלט לשלושת הערוצים על דברי בנט ואמר כי "מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי". לדבריו, "הרעיון של סרבנות, גם כגישה אישית, אינה מתקבלת על הדעת. אי אפשר לקיים את מדינת ישראל עם סרבנות, מי שתומך בסרבנות לא יהיה שר בממשלה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully