וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על דבריו של בנט: "להתיר סרבנות זו אנרכיה"

טל שלו

22.12.2012 / 13:50

במערכת הפוליטית מתחו ביקורת חריפה על דבריו של יו"ר הבית היהודי נגד פינוי התנחלויות. יעלון: "אינו יכול להיות שותף להנהגה". יחימוביץ': "צה"ל אינו תוכנית כבקשתך"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

נמשכת הביקורת הנוקבת על דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהתבטא השבוע בראיון לערוץ 2 נגד פינוי התנחלויות. המשנה לראש הממשלה, השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, אמר הבוקר (שבת) כי דבריו של בנט מהווים היתר לסרבנות. "אני התנגדתי להתנתקות, אבל היה לי ברור שבמידה והדרג המדיני יחליט, אני אבצע", אמר יעלון באירוע שבתרבות ברמת גן. "חס וחלילה שנתיר סרבנות. זו אנרכיה. אם אתה לא תומך במהלך פוליטי אז הוא דגל שחור? מי שאומר אמירה לא אחראית שכזו אינו יכול להיות שותף להנהגה. מי שרוצה להיות שותף לממשלה צריך לחזור בו ממתן ההיתר, אפילו בקריצה, לסירוב פקודה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

גם שר החינוך, גדעון סער, גינה את דבריו של בנט. "אסור לאיש ציבור שמשמש דוגמא אישית לדבר על סירוב פקודה", אמר סער באירוע שבתרבות בחולון. "זה ההבדל בין גישה ממלכתית לבין גישה בלתי ממלכתית". לדבריו, "אנחנו חיים במדינה שלא יכולה להתקיים דקה אחת בלי צבא ההגנה לישראל - וצה"ל בנוי על קיום פקודות של הדרג המדיני". סער, שהתנגד גם הוא לתכנית ההתנתקות, הוסיף כי "גם היום מפטרל בחברון חייל מילואים או סדיר שהוא בדעות השמאל ולא מאמין בנוכחות שלנו שם, אבל הוא יודע שהוא חי במדינה דמוקרטית שהמדיניות נקבעת על ידי הממשלה והכנסת והוא מקיים אותה".

גם במרכז-שמאל של המפה הפוליטית נמנעו מלתמוך בדבריו של בנט. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לדבריו של יו"ר הבית היהודי ואמרה כי "סרבנות היא מסוכנת, בין אם היא באה מהימין ובין אם היא באה מהשמאל". לדבריה, סרבנות "נעשית מסוכנת שבעתיים כשהיא חודרת אל הזרם המרכזי בחברה הישראלית וכשלגיטימציה לה נשמעת מפיו של מנהיג מפלגה. סרבנות סודקת את יסודות הצבא, המדינה והדמוקרטיה, וצה"ל אינו תוכנית כבקשתך והוא פועל על פי הנחיות ממשלה שנבחרת כחוק בידי העם".

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"אסור לערב פוליטיקה בערך הקדוש של ציות לפקודות והגנה על ביטחוננו". בנט/נמרוד סונדרס

ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, המתמודד לכנסת מטעם מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד, ביקר גם הוא בחריפות את הדברים. "דבריו של בנט הם בגדר שערורייה. בנט הוא קצין בצה"ל ואסור היה לו בשום אופן לקרוא לסירוב פקודה, גם אם זה משרת אותו פוליטית", אמר פרי. "אסור לערב פוליטיקה בערך הקדוש של ציות לפקודות והגנה על ביטחוננו".

אמש התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדבריו של בנט והבהיר כי "מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי". בראיונות שהעניק לשלושת ערוצי הטלוויזיה, אמר נתניהו כי הוא רואה את דבריו של בנט בחומרה. "הרעיון של סרבנות, גם כגישה אישית, אינו מתקבל על הדעת", אמר נתניהו. "אי אפשר לקיים את מדינת ישראל עם סרבנות, מי שתומך בסרבנות לא יהיה שר בממשלה שלי", הבהיר וחזר על דבריו של יעלון לפיהם "הצבא מושתת על קיום מילוי פקודות".

בנט עצמו ביקש לאחר סיום הראיון לערוץ 2 להסביר את דבריו בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב: "עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב אני מתנגד בכל נפשי ולבי לסירוב פקודה. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה"ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית, פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך. אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully