וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט פוליטי: בנט נפל למלכודת של הליכוד

לירון מרוז

21.12.2012 / 11:52

יו"ר הבית היהודי רצה לשמור על רלוונטיות לסדר היום שהממשלה קובעת ונאלץ לחדד את מסריו הימניים, אך הוא יודע שהגזים בדבריו על הסרבנות, שלא יסייעו להזזת קולות מהליכוד

עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט רתח אתמול בערב, לאחר הריאיון שנתן לניסים משעל, שבו אמר שיעדיף לשבת בכלא על פני פינוי יהודים. ב-23:30 נוספו עשרות תגובות בדקה לפוסט שבנט העלה ובו כתב על ה"ריאיון הלא פשוט" שהוא קיים אצל משעל. כמות ה"לייקים" טיפסה במהירות גבוהה הרבה יותר. באופן טבעי רוב התגובות היו אוהדות. החברים שיבחו את עמידתו האיתנה של בנט מול ניסים משעל, "הדתי השמאלני". לו היה מסתמך על התגובות בפייסבוק, בנט היה קורא היום לכיבוש עזה מחדש ולהשלכת כל הערבים לים.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אבל בנט יודע שהוא קצת הגזים. על יכולותיו כמנהיג פוליטי עוד נעמוד החל מה-22 בינואר, אבל על הבנתו בשיווק אי אפשר לחלוק כבר עכשיו. אז אולי כל הנדוניה שהאיחוד הלאומי הביא לבית היהודי תעמוד מאחוריו ותמחא כפיים במרץ אם ימשיך לגלות הבנה לסרבנות, אבל בהם בנט לא צריך להשקיע. הם כבר בכיס שלו. יו"ר הבית היהודי צריך את הליכודניקים, את החילונים שרואים מישהו אחר עם כיפה שלא דומה בשום צורה לעסקנים הישנים מהמפד"ל ומביא איתו משב רוח רענן, וכשהאנשים האלה שומעים דיבורים על סרבנות זה לא טוב. אוטוטו החברים הטובים בליכוד יוציאו מהארכיונים את הרבנים הקיצוניים מהגבעות שקוראים לסירוב פקודה ויכרכו אותם ביחד עם בנט. זה הדבר האחרון שהוא רוצה.

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
מביא איתו משב רענן? בנט/נמרוד סונדרס

המאבק האמיתי במערכת הבחירות הזו הוא על סדר היום. לבנימין נתניהו לא אכפת באמת אם יתקפו אותו בנושא הבנייה בשטחים, כל עוד זה מחזיק את הכותרות הראשיות. תוכניתה הכלכלית של שלי יחימוביץ' זכתה ללא מעט ביקורות במדורים הכלכליים, אבל היא היתה חותמת היום על דיונים סוערים ונוקבים סביבה אם הם היו פותחים את מהדורות החדשות. בעניין הזה הליכוד ניצח בגדול השבוע (ברור שזה לא כוחות, הוא הרי שולט על סדר היום).

בסל הרעיוני של הבית היהודי מונחות תפיסות אידיאולוגיות שונות, שהנושא המדיני הוא רק אחד מהן. יחסי יהודים-חילוניים, שירות לכל והנגשת היהדות לכלל האוכלוסייה הן רק כמה דוגמאות על קצה המזלג. אבל כשבנט רוצה לשמור על רלוונטיות לסדר היום שהממשלה קובעת הוא נאלץ לחדד את המסרים הימניים שלו. וכשהוא עשה את זה אתמול הוא הצטייר יותר האיחוד הלאומי מהמפד"ל. לא בטוח שלשם הוא חותר.

מתמודדי מפלגת הליכוד לבחירות לכנסת ה19, באירוע תוצאות הפריימריז בליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
מידה רבה של צביעות בגינויים שנשמעו מצד הליכוד על דברי בנט/נמרוד סונדרס

ומילה אחרונה על מפלגת השלטון. בהמשך ישיר להחלטות על הבנייה בשטחים יש מידה רבה של צביעות בגינויים שנשמעו מצד הליכוד על דברי בנט.לפני שאתם תוקפים מישהו שאמר על עצמו שהוא יתקשה למלא פקודה של פינוי – שזה, אגב, שונה לחלוטין מקריאה פומבית לסרבנות – מוטב שתציגו מצע מדיני כלשהו, שהציבור יוכל לדעת האם כל העניין הזה של פינוי יישובים הוא בכלל רלוונטי מבחינתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully