וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תתרגל השבוע צוללות וטילים במצרי הורומוז

25.12.2012 / 17:19

חיל הים של אירן "ידגים יכולות" במשך 6 ימים. בשנה שעברה, התקרבו כלי שיט אירניים לספינות מערביות, אך הפעם מבטיחים באירן: "נשמור על החוק הבינלאומי - ועל גבולות הגזרה

צבא אירן יערוך בסוף השבוע תרגיל ימי במצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי. לדברי מפקד חיל הים של אירן, התרגיל, שיימשך שישה ימים, נועד להדגים את יכולותיה הימיות של המדינה בנתיב חשוב זה, המשמש לשינוע גז ומכליות נפט.

מפקד חיל הים האירני, חביבוללה סיארי, אמר כי תרגיל "ולאיית 91" ייפתח ביום שישי ויסתיים ביום רביעי בשבוע הבא, וייערך על פני שטח של כמיליון קילומטרים רבועים במצרי הורמוז, במפרץ עומאן ובחלקים הצפוניים של האוקיינוס ההודי. בחודש דצמבר של השנה שעברה, אירן קיימה תרגיל למשך עשרה ימים, שנקרא "ולאיית 90". במהלכו, שיגרה אירן ללב ים צוללת ומשחתת, לאותו אזור שבו התקיימו תמרונים של ארה"ב וחילות ים של המערב.

צוללת של חיל הים האירני במפרץ הפרסי. נובמבר 2012. FARS/Ebrahim Norouzi, AP
צוללות אירניות במפרץ הפרסי בחודש שעבר/AP, FARS/Ebrahim Norouzi

המפקד סיארי, שדברי צוטטו בתקשורת האירנית, אמר כי השנה התרגיל נועד לבחון את מערכות הטילים של חיל הים האירני, את ספינות הקרב שלו ואת הצוללות שלו, ולתרגל שיטות שונות לאיסוף מודיעין, כמו גם לבחון "כלי נשק חדישים ביותר". מפקד חיל הים הבהיר כי התרגיל ייערך בהתאם לחוק הבינלאומי, וכי הספינות לא יחצו את הגבולות הימיים של המדינות השכנות.

באמצע החודש שעבר תרגלה אירן את מערכות ההגנה האוויריות של הצבא ושל משמרות המהפכה. התרגיל נערך בכמה מחוזות בחלקה המזרחי של המדינה, ונמשך כעשרה ימים אחרי שאירן ניסתה להפיל מטוס אמריקני לא-מאויש במפרץ הפרסי. בהמשך, טענה אירן כי היא החלה לייצר מטוסים המבוססים על המטוס שלכדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully