וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ועדת חקירה ממלכתית תבחן את פרשת הרפז

25.12.2012 / 9:15

הוועדה לביקורת המדינה קיבלה את אישור הקואליציה להורות על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את היחסים העכורים ששררו בין לשכות אשכנזי וברק. יו"ר הוועדה אריאל: "סרטן שיש לעקרו"

האם תקום ועדת חקירה בפרשת הרפז? יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, קיבל לפני ימים אחדים את אישור הקואליציה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה. לדברי יועצו של הח"כ, אריאל ימתין עד לפרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא, שבדק את התנהלות לשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ושר הביטחון אהוד ברק.

תנועת "אומץ" העבירה אתמול (שני) מכתב לח"כ אריאל בבקשה שיפעל להקמת ועדת החקירה בדחיפות. אריאל העביר את תשובתו ליו"ר התנועה, אריה אבנרי, אך כבר בשבוע שעבר קיבל אישור מהיועץ המשפטי של הכנסת לכך שיש בסמכותו להורות על הקמת ועדה בתום ההצבעה בוועדה לביקורת המדינה. הוועדה צפויה לקיים דיון בדו"ח המבקר ב-14 בינואר, לאחר פרסומו, ואחד מהנושאים שנקבעו לסדר היום הוא הקמת ועדת החקירה הממלכתית.

לאחר הגשת ההצעה תתקיים הצבעה בין חברי הוועדה לביקורת המדינה. במידה ויהיה רוב בעד הקמתה של ועדת חקירה, תעבור ההחלטה לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, שימנה את חברי הוועדה. לדברי יועץ התקשורת של אריאל, אריק בן שמעון, "הוא חושב שהדו"ח חמור מאוד. לא רק פרשת מסמכי הרפז, אלא ההתנהלות מסביב. הוא כינה זאת 'סרטן שיש במערכות'. צריך לעקור אותו מהשורש, כדבריו". הוא הוסיף כי ח"כ אריאל סבור שאסור שיעסקו בתככים במקום בביטחון ולכן הוא חושב שהכרחי להקים ועדת חקירה ממלכתית, כדי שדברים מסוג זה לא יחזרו על עצמם. "בעבר הוא פנה מספר פעמים ליועץ המשפטי לממשלה, אך לא נענה ולכן החליט להרים את הנושא בעצמו", אמר היועץ.

גבי אשכנזי ובועז הרפז, ינואר 2011. אורי לנץ, נמרוד סונדרס
"זו עשויה להיות מכה מאוד כואבת למי שחשב שהפרשה הזו תגווע ותהפוך לדפים חסרי משמעות בדו"ח המבקר". הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ובועז הרפז/נמרוד סונדרס, אורי לנץ

הדעות במערכת הביטחון באשר להקמת ועדת חקירה חלוקות. גורם ביטחוני בכיר המצוי בפרטי הפרשה, אמר כי "זו עשויה להיות מכה מאוד כואבת למי שחשב שהפרשה הזו תגווע ותהפוך לדפים חסרי משמעות בדו"ח המבקר. זה יטלטל את המערכת כולה. ועדה שכזו תחזיר את כולם אחורה ותוציא את מה שכולם ניסו להסתיר. צריך להמתין ולראות מה תחליט הוועדה".

גורם ביטחוני נוסף אמר הבוקר על המהלך כי "זה מעט מדי ומאוחר מדי. היו כבר כמה גורמים שטענו כי יש לפתוח בחקירה פלילית, ביניהם הפרקליט הצבאי הראשי האלוף גני עפרוני, מבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס וגורמים נוספים אבל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לא השיב בנושא בצורה ברורה וזה נמרח. ח"כ אריאל התבטא בעבר כי הוא רואה בחומרה את העדויות שניתנו למשטרה בפרשה ועל כן הוא החליט ללכת על כיוון של הקמת ועדת חקירה". גורם נוסף, מתח ביקורת על החלטת ח"כ אריאל וטען כי מדובר במהלך פוליטי בתקופת בחירות וצריך לראות נגד מי הוא מכוון ואת מי הוא מרצה בעצם הקמת הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully