וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דו"ח הרפז יפורסם שבוע הבא, ויכשיר מינוי אייזנקוט

30.11.2012 / 9:57

פרסומו הקרוב של דו"ח מבקר המדינה מעורר דריכות בצה"ל לקראת מינוי אפשרי של האלוף לתפקיד סגן הרמטכ"ל. גורם צבאי: "הכל ידוע, ברק מחכה להכרזה". מירב הביקורת - לווינר

אלוף (במיל') יעקב (מנדי) אור, ראש המחלקה הביטחונית במשרד מבקר המדינה, האחראי על חקירת פרשת הרפז, הגיש את טיוטת הדו"ח הסופי לידי מבקר המדינה, יוסף שפירא. לאחר עיון בחומר וחתימה עליו צפוי המבקר להעביר אותו כבר בתחילת השבוע הבא לוועדה לביקורת המדינה, שתכריע אילו פרקים ניתן לפרסם, ואילו מהם יישארו חסויים. בשבועות האחרונים קיימו אנשי משרד מבקר המדינה את השימועים האחרונים למעורבים בפרשה, לקראת כתיבתו של הדו"ח הסופי.

בני גנץ וגדי אייזנקוט, דצמבר 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרמטכ"ל הנוכחי וסגנו הבא? הרמטכ"ל בני גנץ ואלוף אייזנקוט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במערכת הביטחון מורגשת דריכות רבה, בעיקר בשל הממצאים שעשוי המבקר לחשוף והביקורת שיטיל על המעורבים. אלוף-משנה ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, יספוג ככל הנראה את מירב הביקורת מהדו"ח. עם זאת, גורמים המקורבים לקצין טוענים כי הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה ולא בהכרח יקבל את הדו"ח ככתבו וכלשונו, ואף קיימת אפשרות שהוא יערער לבית המשפט העליון בנושא. בפרקליטות הצבאית יבחנו את הדו"ח כדי להסיק מסקנות על עתידו של וינר.

קצין אחר שמצפה לתוצאות דו"ח המבקר הוא גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד צפון בזמן כהונת אשכנזי המכהן כראש מנהלת התרגילים בצה"ל. אייזנקוט ממתין להכרעת שר הביטחון אהוד ברק בעניין זהות סגן הרמטכ"ל הבא. כזכור, שמו של אייזנקוט נקשר בפרשת מסמך הרפז כמי שידע על פרטי המסמך ולא דיווח על כך לשר הביטחון, למרות הקרבה ביניהם. גורם צבאי בכיר אמר השבוע כי "אלוף אייזנקוט לא ניזוק בפרשה. הכל כבר ידוע. אין חדש תחת השמש, ונראה ששר הביטחון מחכה לפרסום הסופי של הדו"ח כדי להכריז עליו כסגן רמטכ"ל".

במערכת הביטחון מעריכים כי הביקורת נגד הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי תהיה פחותה באופן משמעותי מזו שבאה לידי ביטוי בטיוטה המרכזית של הדו"ח, שכן בשימועים שנערכו לאשכנזי ובתשובתו המנומקת למבקר המדינה, הוא הצליח לשכנע את אנשי המחלקה הביטחונית כי לא הנחה על סדרת הפעולות שיוחסו לו בתחילה, בהן עשיית "פוטש" לשר הביטחון. כך גם לגבי הביקורת נגד ברק, באשר למערכת היחסים עם אשכנזי ומינוי בכירים במטה הכללי. בעניין ראש המטה של שר הביטחון, יוני קורן, הדעות חלוקות, שכן מקורביו טוענים כי הצליח להפריך חלק גדול מהטענות נגדו, חלקן פורסמו בכלי התקשורת, ועל חלקן הוא מתכוון להגיש תביעות דיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully