וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 25 שנות מאסר לדוגמן שסירס ורצח את מאהבו

23.12.2012 / 9:20

בית המשפט במנהטן גזר את העונש המירבי על הדוגמן הפורטוגזי רנאטו סיאברה שהורשע ברצח מאהבו בן ה-65 בבית מלון בניו יורק. "אלימות קיצונית, סדיזם ומעשים בלתי אנושיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הדוגמן הפורטוגזי רנאטו סיאברה, שהורשע בחודש שעבר ברצח מאהבו וסירוסו, נידון בסוף השבוע ל-25 שנות מאסר – העונש המירבי שניתן להשית עליו בגין מעשיו. "הייתה שם אלימות קיצונית, סדיזם ומעשים בלתי אנושיים", קבע שופט בית המשפט העליון במנהטן, דניאל פיצג'רלד, לאחר שחבר המושבעים של בית המשפט דחה את הטענות בדבר חוסר שפיותו של סיאברה.

הרצח אירע בינואר 2011 בעת שסיאברה ובן זוגו קרלוס קסטרו, עיתונאי פורטוגזי מוערך בן 65, שהו בחופשה בניו יורק. על פי פסק הדין, רצח סיאברה בן ה-23 את מאהבו על ידי כך שהלם בו באמצעות צג של מחשב ובקבוק יין. כמו כן, על פי פסק הדין, השתמש סיאברה בפותחן בקבוקים כדי להשחית את אשכיו של קסטרו בעודו בחיים. על פי הדיווח, האירוע התרחש במלון אינטרקונטיננטל סמוך לכיכר טיימס שבמנהטן.

"אני רצחתי את קרלוס קסטרו", הודה סיאברה באמצעות מתורגמן. "אינני מנסה לצייר זאת באופן שונה. ברגע שנכנסתי לחדר באותו היום, משהו השתלט עליי", סיפר בעוד אמו מיררה בבכי מאחוריו באולם בית המשפט. "נהגנו לריב בינינו, אך זה תמיד היה בדרך של משחק. זה אף פעם לא היה אגרסיבי מדי".

התובע מקסין רוזנטל הציג בפני בית המשפט מכתב שכתבו קרוביו של קסטרו, בו תוארה אהבתו הרבה לכתיבה ולשירה. עוד תוארה במכתב גדולתו כעיתונאי לאחר שעלה מאנגולה לליסבון בשנת 1975, שם עסק בעיקר בכתיבה על זכויות הומוסקסואלים ותרבות. "ניו יורק הייתה המקום האהוב עליו בעולם", נכתב.

התובע ביקש לגזור על סיאברה את העונש המירבי בטענה שהוא "איש עצבני המסוגל לאלימות קיצונית". מנגד, סנגוריו של סיאברה ביקשו לגזור עליו עונש של 18 שנות מאסר בלבד, בטענה שרופאים רבים אבחנו אותו כסובל מהפרעה דו קוטבית שהובילה אותו לרצוח את קסטרו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully