וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דוגמן בן 23 הורשע ברצח מאהבו ובסירוסו

1.12.2012 / 4:38

לפי פסק הדין, רנאטו סיאברה רצח את העיתונאי קרלוס קסטרו והשחית את אשכיו בעזרת פותחן בקבוקים בעודו בחיים. אף שעורך דינו טען לאי-שפיות זמנית, חבר המושבעים בחר להרשיעו

בית המשפט הפלילי במנהטן, ניו יורק, הרשיע אמש (שישי) את רנאטו סיאברה, דוגמן פורטוגלי בן 23, ברצח מאהבו לשעבר ובהשחתת איברי המין שלו בשנה שעברה. על פי פסק הדין, רצח סיאברה את מאהבו, קרלוס קסטרו, עיתונאי מוערך בן 65, אף הוא מפורטוגל, על ידי כך שהלם בו באמצעות צג של מחשב ובקבוק יין. כמו כן, על פי פסק הדין, השתמש סיאברה בפותחן בקבוקים כדי להשחית את אשכיו של קסטרו בעודו בחיים. על פי הדיווח, האירוע התרחש במלון אינטרקונטיננטל סמוך לכיכר טיימס שבמנהטן.

רנאטו סיאברה, דוגמן פורטוגלי, הנאשם שרצח וסירס את העיתונאי קרלוס קסטרו, פברואר 2012. AP
"האמין כי אלוהים ציווה עליו לשחוט את קסטרו". סיאברה בבית המשפט/AP

משפטו של סיאברה נמשך כחודשיים, בשל עיכובים שנגרמו כתוצאה מההוריקן "סנדי". במהלך המשפט טען סיאברה, שאובחן על ידי רופאים שונים כסובל מהפרעה דו-קוטבית, כי אינו כשיר לעמוד לדין מסיבות נפשיות. "לא צריך מומחה כדי לקבוע שזו התנהגות פסיכוטית", טען עורך דינו של סיאברה, דיוויד טאוגר, במהלך המשפט.

בנוסף, טען עורך הדין כי סיאברה לא היה אחראי למעשיו, משום שלא ידע כי מה שהוא עושה הוא שגוי, ומשום שהאמין כי אלוהים ציווה עליו לשחוט את ה"שד של ההומוסקסואליות", שלטענתו התגלם בקסטרו. אף על פי כן, חבר המושבעים החליט להרשיע אמש את סיאברה ברצח מדרגה שנייה. "מדובר בפשע סדיסטי וברוטלי, שבו הנאשם התעלל בקרבנו לפני שרצח אותו. חבר המושבעים רואה בסיאברה אחראי למעשיו", כתב התובע המחוזי בהודעתו.

"שיחק את תפקיד החבר האוהב"

לאחר שרצח את קסטרו בינואר 2011, נעצר סיאברה על ידי המשטרה בבית חולים במנהטן, לאחר שהגיע לשם במונית. ואולם, לטענת התובעת הראשית במשפט, מקסין רוזנטל, הגעתו של סיאברה לבית החולים הייתה ניסיון לזייף אי-שפיות, מאחר שסיאברה ידע כי הגופה תתגלה בקרוב. לדברי רוזנטל, סיאברה הוא אופורטוניסט ש"שיחק את תפקיד החבר האוהב" כדי לנצל את הונו ואת קשריו של קסטרו.

עוד טענה רוזנטל כי סיאברה כעס על קסטרו, משום שזה נפרד ממנו. לדבריה, לאחר שיחסיהם עלו על שרטון, סיאברה פיתח טינה כלפי קסטרו, שאותו פגש בעקבות התכתבות בפייסבוק. לטענת התביעה, לאחר שרצח את קסטרו, ניתק סיאברה את הטלפון בחדר בית המלון, פירק את הטלפון הסלולרי של קסטרו, ותלה שלט "נא לא להפריע" על הדלת. עוד נטען כי סיאברה נטל עמו 1,600 דולרים מארנקו של קסטרו, וכי עשה זאת באופן מחושב על מנת להימלט. גזר דינו של סיבארה יינתן ב-21 בדצמבר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully