וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין: רשימת "טיים" מנותקת, ולראייה - גם אני שם

בחירתו של אובמה לאיש השנה של המגזין פעם נוספת עוררה ביקורת גם בארה"ב. מושלת אלסקה לשעבר התלוצצה על חשבון עצמה והסבירה: "הרשימה לא רלוונטית, גם אני נכללתי בה פעם"

בחירתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לאיש השנה של מגזין "טיים" בפעם השנייה הרימה לא מעט גבות ברחבי העולם - אולם התגובה המפתיעה ביותר נגד המהלך הייתה של מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, אשר התמודדה בשנת 2008 לתפקיד סגנית הנשיא מטעם הרפובליקנים. לדבריה, ההוכחה לכך שהמגזין "לא רלוונטי" - היא העובדה שהיא עצמה זכתה להיכנס לרשימה לפני שנתיים.

"אני חושבת שיש שם חוסר רלוונטיות מסויים, אם לומר את האמת", אמרה פיילין אמש במהדורת החדשות של רשת "פוקס" האמריקאית, "כלומר, הרשימה הזו נועדה לייצג את האנשים המשפיעים ביותר במדינה ובעולם. הבחירה שלהם בחלק מהאנשים שנכנסו לרשימה – כולל בי! – יכולה להעיד על מידת האמינות שאנחנו צריכים לתת למגזין 'טיים' ולרשימת האישים שלו".

מגזין "האטלנטיק" המוערך הקדיש מאמר שלם לסוגייה, בכותרת "כולנו צריכים להתעלם מבחירת איש השנה של טיים". במאמר נכתב כי גם בהתחשב בכך שסיכומי השנה בתקשורת הם מטבעם לא "חדשות" אלא סקירה כללית, "הרשימה של המגזין היא בנאלית לחלוטין כמעט כל שנה, ובייחוד הרשימה הנוכחית". על פי המאמר, שכתב העיתונאי דיוויד גרהאם, "קשה לחשוב על בחירה צפויה ומשעממת יותר מאשר ברק אובמה".

בנוסף, סופגת הרשימה ביקורת מחזית נוספת: עם הפרסום, ציינו מספר כלי תקשורת את העובדה שעל אף ששמה של הרשימה שונה ב-1999 מ"איש השנה" ל"אדם השנה", (Person of the Year) - אף אישה לא נבחרה לאשת השנה של המגזין זה 26 שנים.

למעשה, מאז פרסום הרשימה הראשונה בשנת 1927 בחר המגזין בנשים שבע פעמים בלבד – כאשר רובן לא זכה לעטר את שער המגזין לבד. הנשים היחידות שהופיעו בגפן על השער היו ווליס סימפסון, אשתו של מלך אנגליה לשעבר אדוארד השמיני, ב-1936, מלכת אנגליה אליזבת השנייה ב-1952, ונשיאת הפיליפינים לשעבר קורסון אקינו ב-1986.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully