וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במצרים: עיתון דיווח שמורסי סובל מגידול במוח

ניר יהב

20.12.2012 / 9:24

העיתון אל-וופד, המזוהה עם האופוזיציה, טען כי "מורסי סובל מגידול שפיר, ואם לא יעבור ניתוח להסרתו עד פברואר - חייו בסכנה". לשכת הנשיא: הדיווח שגוי, נתבע את העורך

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, צריך לעבור ניתוח להסרת גידול שפיר ממוחו שמסכן את חייו – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון המצרי הליברלי "אל-וופד", הידוע כעיתון אופוזיציה מוביל. לפי הדיווח, המועד האחרון שבו מורסי יוכל לעבור את הניתוח יהיה בחודש פברואר הקרוב. ד"ר יאסר עלי, דוברו של הנשיא, הכחיש בתוקף את הדיווח, ואמר כי מדובר ב"השמצות חסרות בסיס". "הנשיא לא סובל משום מחלה, למרות שיש כאלה שמתעקשים להפיץ דיווחים כאלה", אמר. בריאיון אחר בטלוויזיה, נשאל הדובר אם לביקורו הקרוב של מורסי בגרמניה יש קשר לדיווח שהתפרסם בעיתון, והוא הבהכיר כי הנסיעה אינה קשור ל"ניתוח" כלשהו שהנשיא המצרי צפוי לעבור בחו"ל.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בלשכתו בקהיר. 27 באוגוסט 2012. רויטרס
דוברות הנשיא הזהירה את כלי התקשורת. מורסי בלשכתו/רויטרס

הדיווח על הגידול בראשו של מורסי עורר, כאמור, זעם רב בלשכת הנשיאות המצרית. בראיון שהעניק לתחנת טלוויזיה מצרית הבהיר דוברו של מורסי כי ינקטו כל האמצעים המשפטיים נגד העיתון ונגד עורכו. הוא קרא לכלי התקשורת לבדוק בקפדנות ובמקצועיות את הדיווחים שהם מפרסמים, "שכן יש להם השלכות פוליטיות וחברתיות".

מג'די חלמי, עורך העיתון "אל-וופד", שהיה היחיד שפרסם את הדיווח, הדגיש שלמרות ההכחשה מצד לשכת הנשיא, הרי שהוא עומד מאחורי הידיעה. "אני קורא להקים ועדה רפואית בלתי-תלויה שתבדוק את האמת על בריאותו של הנשיא מורסי, ואני קורא ללשכת הנשיאות להתנצל אם אכן יתברר שהדיווח נכון. אנו, מצדנו, נתנצל אם יתברר שטעינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully