וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מליפקין-שחק: שישה אלופים יישאו את הארון

19.12.2012 / 23:29

אחרי שנפגש ביום ראשון עם חברו, מפקדו ומי שסימן אותו כאחד מיורשיו העתידיים, ילווה הרמטכ"ל את אמנון ליפקין-שחק בדרכו האחרונה. "יום עצוב", אמר גנץ בצאתו מבית המשפחה

צילום: טל אנגלנדר, לע"מ, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל בני גנץ יסגור מחר (חמישי) מעגל וילווה בדרכו האחרונה את הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, שמינה אותו לתפקיד מפקד חטיבת הצנחנים לאחר שסימן אותו כאחד מיורשיו העתידיים. ליפקין-שחק, שהלך לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, יובא מחר למנוחות ב-15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. לשכת הרמטכ"ל הודיעה לאלופי מטכ"ל כי מי שיישא את ארונו הם שלושת מפקדי הזרועות: ים, אוויר, יבשה ושלושת האלופים שליפקין-שחק מילא את תפקידיהם בזמן שירותו הצבאי: ראש אגף המודיעין, אלוף פיקוד מרכז וסגן הרמטכ"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחוות חובשי הכומתה האדומה. ליפקין-שחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון קיבל גנץ הודעה כי מצבו הרפואי של הרמטכ"ל לשעבר מדרדר. גנץ ביטל פגישות ונסע אל בית חולים הדסה בירושלים כדי להיפרד ממי שהיה מפקדו עשרות שנים. הוא ישב עם ליפקין-שחק בארבע עיניים ושמע ממנו מילים חמות ואפילו הבטחה להיפגש בעתיד.

מקורבי הרמטכ"ל טוענים כי במסגרת אחוות חובשי הכומתה האדומה הכיר ליפקין-שחק את גנץ עוד בהיותו קצין צעיר בחטיבת הצנחנים מאחר ששמו בלט בין השורות. השניים פעלו יחד במבצע להעלאת יהודי אתיופיה שהותיר את חותמו על גנץ. ליפקין-שחק היה סגן רמטכ"ל ובני גנץ היה מפקד יחידת העלית שלדג. מאוחר יותר מינה ליפקין-שחק את גנץ לתפקיד היוקרתי כמפקד חטיבת הצנחנים, לאחר שראה בו קצין מקצועי וערכי ובכך המשיך את שושלת האצולה של הצנחנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דברי שבח בפני פורום מטכ"ל

לאורך השנים שמרו השניים על קשרי כבוד והערכה שהלכו והתהדקו עם כניסתו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. ליפקין-שחק התקשר אל גנץ והציע לו בנועם את שירותיו לכל משימה ועצה. גנץ הרים את הכפפה והידק את הקשר באמצעות שיחות ממושכות ולעיתים באמצעות שליחים מהמעגל הקרוב אליו. מאז הפגישה עם ליפקין-שחק ביום ראשון, טוענים מקורביו של גנץ כי הוא מסתובב חסר מנוח מאחר שהבין כי זו דרכו האחרונה וחיפש דרך להספיד אותו באופן הישיר והטבעי ביותר: בפורומים הבכירים בצה"ל.

ביממה האחרונה השתתף גנץ בתחקיר תרגיל אוגדה 91 בפיקודו של תא"ל הרצי הלוי בו נכחו כמעט מחצית מפורום מטכ"ל. גנץ מצא לנכון לעצור באמצע את שטף דבריו ולדבר בשבחו של ליפקין-שחק. כך גם עשה בקורסי מפקדי אוגדות בו נכחו בכירי שכבת התא"לים של צה"ל. גנץ דיבר בעיקר על יכולת הניתוח והראייה האסטרטגית של הרמטכ"ל ה-15 בה נעזר במהלך כהונתו, דעתנותו לומר את מחשבותיו ללא מורא, היכולת לקרוא את האיומים בצורה בהירה, וניקיון כפיו.

מחר הוא ילווה בדרכו האחרונה את מפקדו, חברו ויועץ הסתרים שלו. בצאתו הערב מבית משפחת ליפקין-שחק במכבים הסתפק גנץ בשלוש מילים: "זה יום עצוב". במשרד הביטחון ובצה"ל החלו הערב את ההכנות להלווייה. אגף משפחות שכולות והנצחה במשרד הביטחון נערך לקיים את הטקס בכל תנאי מזג האוויר ולשם כך פרשו אוהלים רבים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully