וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אושרו עוד אלפי דירות מעבר לקו הירוק

19.12.2012 / 12:46

אתמול אמנם נדחתה הרחבת השכונה גבעת המטוס שבדרום ירושלים "מטעמים טכניים", אך היום אושר לבנות בה 2,600 יחידות חדשות. חבר מועצת העיר: "זו תוכנית שמפלה את הפלסטינים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בנתניהו מברך אתמול על הבנייה בירושלים

פרסום ראשון: אחרי שאתמול נדחתה הכוונה לאשר מאות דירות חדשות בשכונת גבעת המטוס שבדרום ירושלים, היום (רביעי) אושרה תוכנית אחרת שמפשירה את בנייתן של 2,600 יחידות באותו אזור, שנמצא מעבר לקו הירוק.

אמש אישרה הוועדה להשלמת תכניות בירושלים (שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה) בניה של 670 יחידות דיור והרחבה של 542 יחידות נוספות בשכונה הערבית בית צפאפא ובמקביל דחתה תכנית לבניית 800 יחידות דיור לאוכלוסייה יהודית בגבעת המטוס. אלא שכבר היום – אושרה תוכנית אחרת שמרחיבה באופן מסיבי את השכונה היהודית שסמוכה לגילה.

דיון בהתנגדויות לתכנית של היום, שנקראת גבעת המטוס 5834 א', התקיים כבר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ב-2010, אלא שלאור ההתנגדויות הרבות, בהם גם של הפטריארכיה היוונית, הוחלט למנות חוקר אשר יבחן אותן. היום, לאחר שהגיש את מסקנותיו לוועדה, נערך בנושא דיון והוחלט לאשר סופית את התכנית. עם זאת, מדובר בתוכנית אב וכעת יש לתכנן מפורטות את תשתיות השכונה - דבר שעשוי לעכב את עליית הדחפורים על הגבעה.

חבר הוועדה: "הקמנו שכונה לתפארת מדינת ישראל"

לוואלה! חדשות נודע כי הדיון בתכנית היה אמור להיערך לפני מספר שבועות, בזמן ביקורה של שרת החוץ הילארי קלינטון בישראל, בשלהי מבצע עמוד ענן. אלא שעקב הביקור הוחלט לדחות את הדיון על מנת למנוע מתיחות עם האמריקאים באותה העת.

חבר הוועדה יאיר גבאי הגיב להחלטה בסיפוק ואמר לוואלה! חדשות: "היום הקמנו שכונה לתפארת מדינת ישראל. צריך לבנות בירושלים למען עתידנו בארץ הזו וללא קשר לצעדים שנוקטים הפלסטינים. הקהילה הבין לאומית מעולם לא קיבלה את זכותנו לבנות מעבר לקו הירוק בירושלים ומבחינתה רמת אשכול, ארמון הנציב, גילה, פסגת זאב, נווה יעקב ושכונות אחרות, שבהן מתגוררים כיום יותר ממחצית מתושבי העיר, הן התנחלויות מבודדות".

גבאי לא הסתפק באישור התוכנית והעלה בדיון את הצורך לקדם בקרוב את תכניות המגירה של משרד השיכון באזור עטרות ובמערב העיר - אשר יוסיפו לבירה עשרות אלפי דירות נוספות. "כדי לחולל מפנה אמיתי למען הדורות הבאים, יש
לאשר עוד 20 אלף יחידות דיור", אמר.

מנגד - חבר הוועדה וחבר מועצת העיר מטעם מרצ, פפה אללו, תקף בחריפות את ההחלטה: "מדובר בהתנחלות לכל דבר. זו שכונה שמעבר לקו הירוק וההחלטה הזו באה לפגוע בסיכוי להידברות ולהגעה להסכם בירושלים. במקום להעניש את הפלסטינים, ביבי נתניהו מעניש אותנו ומבודד אותנו מכל העולם. הבנייה הזו פוגעת בתושבי בית צפאפא ובהתפתחות הטבעית של השכונה בקרקעות היחידות שמגיעות להם. זו תוכנית שמפלה את הפלסטינים בניגוד להסכמות שאין לגעת בשכונות הערביות לטובת התנחלות יהודית".

יצוין כי הוועדה המקומית החליטה לאשר את התכנית היום על פי הצעתו של גבאי ולא כפי שהוצע מלכתחילה לדון באישורה בשני מועדים מאוחרים יותר. גבאי טען בדיון: "עתה יש שעת רצון ואסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת". בתשובה לשאלה מטעם אללו, כי התכנית מפלה פלסטינים, ענה החוקר שבדק את ההתנגדויות כי רק מקצת האדמות שיופשרו לבנייה שייכות לערבים, ולכן הטענה לאפליה לא נכונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully