וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על הרחבת הבנייה: "פרובוקציה ישראלית"

18.12.2012 / 22:52

משרד החוץ האמריקאי גינה ההחלטה להרחיב את הבנייה בשטחים: "ההודעות הללו והתכניות על בנייה חדשה מנוגדות לשלום". גם בריטניה גינתה: "קוראים לישראל לשנות ההחלטה"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

"אנו מאוכזבים מאוד מכך שישראל מתעקשת להמשיך באותו הדפוס של פעולות פרובקטיביות", כך אמרה אמש (שלישי) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ויקטוריה נולנד, בהתייחסה להחלטת ישראל להרחיב את הבנייה בשטחים. בשיחה עם כתבים אמרה כי "ההודעות החוזרות הללו והתכניות על בנייה חדשה מנוגדות לשלום".

"מנהיגי ישראל ממשיכים להגיד כי הם תומכים בדרך של שתי המדינות, אך פעולות שכאלה מרחיקות את המטרה הזו", אמרה נולנד. "אנו קוראים שוב לישראל ולפלסטינים לחדול מכל סוג של פעולות חד צדדיות ולא מועילות ולקחת צעדים קונקרטיים כדי לשוב לשיחות ישירות".

גם שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, גינה את הצעד של ממשלת ישראל וכינה אותו "פרובוקציה חמורה ומכשול לשלום". "אם ייושם, זה יקשה על השגת מגעים לפתרון שתי המדינות, עם ירושלים כבירה משותפת", אמר. "אנו קוראים לישראל להפוך את ההחלטה ולא לנקוט בצעדים נוספים המכוונים בהרחבת או עיגון פעילות ההתנחלות".

שכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. רויטרס
"מנהיגי ישראל ממשיכים להגיד כי הם תומכים בדרך של שתי המדינות, אך פעולות שכאלה מרחיקות את המטרה הזו". רמת שלמה/רויטרס

מוקדם יותר היום נודע כי צרפת, בריטניה, גרמניה ופורטוגל - המדינות האירופיות החברות במועצת הביטחון של האו"ם - יגנו את הבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק, גם בירושלים. "אנחנו עובדים על הצהרה בנושא הגינוי מטעם החברות האירופיות במועצת הביטחון", אמר מקור דיפלומטי, "אסור לנו להתמקד רק בבנייה ב-E1, אלא על הבנייה בכל הגדה". לדבריו, כל תכנית בנייה ביהודה ושומרון אשר "תראה אור" תעמיד בסימן שאלה את פתרון שתי המדינות. הגורם הוסיף: "ברגע שישראל תסיים את הבחירות בינואר, אנחנו מקווים שיתקבלו שם החלטות יותר הגיוניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גל אישורי בנייה בשטחים

הביקורת של ארה"ב ואירופה מגיעה בעקבות הגל האחרון של אישורי הבנייה בשטחים, בנייה שאושרה בממשלה בתגובה להצבעה בעד מדינה פלסטינית באו"ם. אתמול אושרה בוועדה המיוחדת להשלמת תכניות בעיריית ירושלים תכנית בנייה של 1,500 יחידות חדשות בשכונת רמת שלמה, שמעבר לקו הירוק. הוועדה דחתה הערב תכנית לבנייתן של 800 יחידות דיור ליהודים בפרויקט גבעת המטוס, גם היא מעבר לקו הירוק, ככל הנראה מסיבות טכניות. עם זאת, אושרו תכניות למגזר הערבי בבית צפאפא הסמוכה.

משרד הבינוי והשיכון צפוי לפרסם בשבוע הקרוב מכרזים לבניית מאות יחידות דיור חדשות בגושי ההתיישבות הגדולים: אפרת, קרני שומרון וגבעת זאב. מדובר בבנייה שכבר אושרה בממשלה בתגובה להצבעה הפלסטינית, לצד הבנייה ב-E1.

עוד טרם נשמעו הגינויים האחרונים מוושינגטון ומלונדון, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרחבת הבנייה בשכונות הירושלמיות שמעבר לקו הירוק. "ירושלים היא בירת הנצח של מדינת ישראל ונמשיך לבנות בה", אמר נתניהו באירוע הצדעה להתיישבות בגליל שהתקיים בעכו, "ירושלים זה דבר המבטא הסכמה לאומית. זו המדיניות שהנחתה את כל ממשלות ישראל מזה 45 שנה, מאז מלחמת ששת הימים. אסור ששום שיקול פוליטי כזה או אחר יעיב על ההסכמה הלאומית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully