וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: "ברור שרמת שלמה תיכלל בכל הסכם עתידי"

פנחס וולף וניר יהב

17.12.2012 / 22:45

במפלגת השלטון התייצבו כמובן מאחורי ההחלטה לבנות 1,500 דירות במזרח ירושלים אך במרכז ובשמאל זועמים: "מקימים העולם נגדנו". גם הרשות תקפה: "הכשלת פתרון שתי המדינות"

בליכוד - ישראל ביתנו התייחסו הערב (שני) להחלטה לבנות 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה שבמזרח ירושלים. "הגיע הזמן שלפיד, יחימוביץ' וחבריהם בשמאל יחליטו האם הם לצד מדינת ישראל או ששוב הם מתייצבים לצד הפלסטינים. ברור לכולם שבכל הסכם שלום עתידי - כולל לפי יוזמת ז?נבה - רמת שלמה היא חלק מישראל. מה עוד רוצה השמאל? שנחנוק את בירת ישראל עד שאבו מאזן ישוב לשולחן המשא ומתן? מתי מבחינתם הוא ה'עיתוי' לבנות בעיר בירתנו?"

אחר הצהריים אישרה שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים את הכפלתה למעשה של השכונה החרדית שכבר עמדה במוקד עימות מול הממשל בארה"ב. האישור הזה מגיע שבועות בודדים אחרי הסערה שעוררה החלטת ישראל לבנות בשטחי E1 שבין ירושלים למעלה אדומים. כמו אז, גם הפעם צפוי המהלך הישראלי להתקבל בצורה שלילית בעולם - וגם בקרב האמריקאים.

"נתניהו משלם שוחד פוליטי כדי לא לאבד קולות"

במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים להחלטה. יו"ר "התנועה", ציפי לבני, אמרה כי מדובר בנזק לאומי גדול. לדבריה, "הבנייה ברמת שלמה מייצגת את כל מה שבעייתי בממשלת נתניהו. אלו פתרונות דיור בעדיפות לחרדים, במסווה של אינטרס לאומי שמקומם את העולם נגדינו ושם את ירושלים תחת זכוכית מגדלת וסימני שאלה בינלאומיים".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמר כי "ראש הממשלה נחוש להילחם על כל קול מול 'הבית היהודי', גם במחיר משבר עם העולם כולו והצתת אינתיפאדה שלישית". בנוסף, מנכ"לית עמותת עיר עמים, יהודית אופנהיימר, אמרה כי מדובר בדבר שיקשה על הסדר המדיני העתידי בירושלים וכי "האישור שניתן היום, מקורו בתגובה הישראלית להצבעה באו"ם, ומהווה חלק בלתי נפרד מהמדיניות של ממשלת נתניהו וליברמן שמטרתה קביעת עובדות בשטח, בניגוד למחויבות הישראלית הבינלאומית".

ח"כ איתן כבל (העבודה) התייחס גם הוא להחלטה לאשר את הבנייה ברמת שלמה ואמר כי "נתניהו משלם שוחד פוליטי כדי לא לאבד קולות לנפתלי בנט. עושה רושם שמי שמנהל היום את המדינה הוא ארתור פינקלשטיין וכולנו סטטיסטים במשחק הציני שהוא משחק". עוד אמר כבל: "אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לעצור את קמפיין הבחירות הזה שנעשה על חשבון האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

שכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. רויטרס
הבנייה ברמת שלמה/רויטרס

מנגד, במפלגות הממשלה והימין דווקא העניקו גיבוי להחלטה. שר הפנים, אלי ישי, הביע סיפוק ותמיכה בתכנית ואמר כי "משרד הפנים ימשיך לפעול למען הגדלת היצע יחידות הדיור לכלל האוכלוסיות בעיר ירושלים, כמו גם בארץ כולה". ישי הוסיף כי "אישור התכנית מהווה צעד משמעותי וחיובי נוסף של המשרד למען שיפור נושא הדיור, בד בבד עם חיזוקה של העיר ירושלים".

גם ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו) נשמע מרוצה מההחלטה ואמר כי "אישור הבנייה ברמת שלמה מהווה ראייה נוספת למחויבות של ממשלת הליכוד לחיזוק אחיזתנו בירושלים ובארץ ישראל". עוד אמר לוין כי "שוב הוכח כי מי שמצביע ליכוד – מצביע בעד ירושלים". דברים דומים נשמעו גם מצד יו"ר עוצמה לישראל, ח"כ אריה אלדד, שאמר: "כל לב יהודי היה הומה פנימה למשמע הרחבת הבנייה בירושלים". אלדד הביע את דאגתו מכך שהתכנית תטורפד לבסוף ואמר כי "הלב היהודי גם זוכר שאת אותן 1,500 יחידות הדיור נתניהו כבר הבטיח והצהיר עליהן לפני שנים אחדות, והתקפל כהרגלו תחת הלחץ האמריקני הקל ביותר".

גם הפלסטינים כמובן מיהרו לצאת נגד ההודעה על הרחבת הבנייה. בכיר הרשות, סאיב עריקאת אמר כי "הפלסטינים מגנים בתוקף את פעולות ישראל ואת נחישותה להמשיך את הרחבת ההתנחלויות תוך הכשלת פתרון שתי המדינות". לגינוי הצטרף גם דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נביל אבו רודיינה. לדבריו, "ההחלטה הישראלית קוראת תיגר על הקהילה הבינלאומית ומזלזלת ברגשות העם הפלסטיני והאומה הערבית כולה". בסיום דבריו הזהיר כי "פעולות מסוג זה יובילו את ישראל לבידוד".

גורם בירושלים ביקש לצנן את הרוחות והבהיר כי מדובר ביחידות בנייה שהוכרזו מזמן, ואשר היו בשלבי תכנון. "זו לא תוכנית חדשה. היום נערך דיון נוסף בהתנגדויות בוועדה המחוזית. זה עדיין שלב תכנוני בלבד, שלאחריו יוגשו תוכניות בנייה חדשות. היחידות עוד לא יוצאות לבנייה?.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

(עדכון ראשון: 19:37)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully