וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אימה: עיט "חטף" תינוק והניף אותו באוויר

סרטון שהועלה ליוטיוב מתעד לכאורה תקרית מחרידה שאירעה בקנדה: העוף הענק צלל מהשמיים ונשא את הפעוט באוויר, עד שזנח אותו מפאת משקלו. אמת או זיוף? שפטו בעצמכם

סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

סרטון שהופץ ביוטיוב מתעד רגע מחריד שהתרחש לכאורה בקנדה, במהלכו עיט צלל מהשמיים לעבר גינה מוריקה וחטף תינוק שעמד לצד אדם מבוגר. הסרטון הועלה לאינטרנט אתמול (שלישי), ומציג את העוף הענק, ככל הנראה עיט זהוב, כשהוא מניף מהאדמה את התינוק ונושא אותו באוויר לזמן קצר. לאחר מכן, כנראה מפאת משקלו או בשל הקושי לאחוז במעיל שעטה התינוק, הפיל הדורס הענק את ה"טרף" בחזרה לארץ. האדם שתיעד את המחזה רץ לאחר מכן לעבר התינוק. כעבור כמה שניות נראה התינוק כשהוא מונח בבטחה על האדמה ובוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגיבים רבים ביוטיוב העלו ספקות לגבי האותנטיות של הסרטון, וטענו כי אין סיבה שעיט ינסה לצוד תינוק. זולת הספקנים שטענו כי הסרטון מזויף או מבוים, משתמשים אחרים התלוצצו וכתבו כי הסרטון הופץ כתגובה למקרה המפורסם שבו נצפה קוף משוטט בחנות איקאה בטורונטו. אחד מהכותבים שהפיץ את הסרטון בטוויטר קרא למדינות העולם להגיב בהתאם: "בשבועיים האחרונים, קנדה ראתה קוף בחנות איקאה - ועיט שחוטף תינוק. החיות שלכם צריכות להתעורר".

בעבר הרחוק דווקא דווח, ובאריכות יתרה, על מקרה שבו עיט חטף פעוט ונשא אותו באוויר למרחק של יותר משני קילומטרים. לפי ארכיון של ה"סטאר" הבריטי, בערב חג המולד בשנת 1868, "עיט גדול ואפור צלל מהשמיים ונעץ את טפריו בעולל קטן, שזחל מחוץ למיטתו ויצא למרפסת". העיתון תיאר את התקרית הדרמטית שאירעה בטנסי על גדות נהר קמברלנד, וסיפר כי אחת המשרתות בבית הייתה עדה למחזה האימה: "היה רצה אחריו למעבה היער וניסתה לנוע בקו ישר, מתוך מחשבה שכך עשתה גם הציפור". בסופו של דבר, ציד חמוש ברובה הבריח את העיט, והתינוק שב בשלום להוריו - ולידיה של המשרתת המסורה, הדומעת והנרגשת. לפי תיאורים עדכניים יותר, העיט הזהוב - העוף דורס הגדול ביותר באמריקה הצפונית - נוהג לצוד בעיקר ארנבים או סנאים, ואינו נוהגת לאכול תינוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully