וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: חמש נשים חיסנו ילדים מפוליו - ונרצחו

18.12.2012 / 19:54

כפי הנראה מדובר בחלק מהמלחמה שהכריז הטליבן על מאמצי האו"ם למגר את הנגיף מהמדינה - בטענה כי מדובר בניסיון מערבי לעקר מוסלמים. האו"ם: "המתנדבים הם גיבורים אמיתיים"

חמש נשים נורו השבוע בפקיסטן, מאחר שלקחו חלק במה שבטליבן רואים כפשע בלתי נסלח - חיסון ילדים במדינה מנגיף הפוליו. שלוש מהנשים נורו היום (שלישי) למוות בשני אירועים נפרדים בעיר הגדולה במדינה, קראצ'י, בעוד צעירה בת 17 נורתה בעיר פשאוור. כמו כן, אתמול נורתה למוות אחות נוספת בעיר קראצ'י.

קרובי משפחתה של אישה שנרצחה בשל מאמציה לחסן ילדים מפוליו, קראצ'י, פקיסטן, דצמבר 2012. רויטרס
קרובי משפחתה של אחת הנרצחות בקראצ'י, היום/רויטרס

הקמפיין המדובר מתקיים במימון ובתמיכת האו"ם במטרה לצמצם את הסיכון להידבקות בנגיף הפוליו, שגורם למחלת העצבים הקשה הידועה כשיתוק ילדים – אשר עלולה לגרום לשיתוק תוך שעות מרגע חדירת הנגיף למחזור הדם. במהלך השנה האחרונה, נדבקו בנגיף 35 בני אדם בפקיסטן. בעקבות התקיפות, הודיע שר הבריאות המחוזי סאע'יר אחמד על הקפאתו הזמנית של קמפיין החיסון בעיר קראצ'י.

"מתנדבי האו"ם - מרגלים מהמערב"

פקיסטן היא אחת משלוש המדינות הבודדות בהן הנגיף עדיין נפוץ, וקיימת סכנה כי הוא יופץ גם למדינות שבהן הוא נכחד לחלוטין הודות להמצאת החיסון במאה הקודמת. לפיכך, רבבות מתנדבים ואנשי רפואה לוקחים חלק במאמצים למיגור הנגיף מהמדינה, על אף הסכנה הנשקפת לחייהם מצד הטליבן. בין השנים 1994 עד 2005, הצליחו המשתתפים להפחית את שיעור ההדבקה באופן משמעותי.

עם זאת, במהלך העשור האחרון, הכריז הטליבן מלחמה על הקמפיין. מנהל הרדיו הקיצונית "מולה" והמטיף מאולאנא פאזוללה הסביר בשידור כי החיסון הוא קונספירציה אמריקנית, שנועדה לעקר ילדים על מנת לשלוט על גודל האוכלוסיה המוסלמית. כמו כן, חסידי התיאוריה גרסו כי כוחות האו"ם שהגיעו לסייע במאמצים הם למעשה מרגלים מטעם המערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרובי משפחתה של אישה שנרצחה בשל מאמציה לחסן ילדים מפוליו, קראצ'י, פקיסטן, דצמבר 2012. רויטרס
קרובי משפחתה של אחת הנרצחות בקראצ'י, היום/רויטרס

גורם רשמי בקמפיין בקראצ'י סיפר כי הצוות קיבל שיחות טלפון, בהן הוזהרו העובדים כי הם צפויים להתחרט על סיועם למאמצי ה"כופרים" נגד הנגיף. לדברי מתיו קולמן, דובר מטעם האו"ם, לא ידוע האם כל הרציחות אכן קשורות לזעם בטליבן סביב הקמפיין. עם זאת, ציין כי "אנו מודאגים מאוד לביטחון העובדים שלנו בחזית, הם גיבורים אמיתיים. היו לפחות שלושה מקרי ירי אחרים שעירבו את אנשי הקמפיין השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully