וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות משמעותית" במשא ומתן עם האחיות, אך השביתה נמשכת

על אף ההתקדמות בפגישה בין האוצר ונציגי הסתדרות האחיות, נותרה מחלוקת שעיקרה הוא משך ההסכם ופריסת תוספת השכר. הצדדים צפויים להודיע מחר על "מנגנון ליישוב המחלוקת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

הפגנת האחיות מול משרד האוצר, אתמול

שביתת האחיות תיכנס היום (שלישי) ליומה ה-16, לאחר שהפגישה אמש בין נציגי הסתדרות האחיות ונציגי האוצר הסתיימה כשהצדדים עדיים חלוקים, אך עם התקדמות משמעותית במשא ומתן. בתום הפגישה נמסר כי כרגע עדיין יש מחלוקת על ההסכם, וכי סלע המחלוקת העיקרי הוא משך ההסכם. היום צפויים הצדדים להודיע לבית הדין אם הם מקבלים את "המנגנון ליישוב המחלוקת" שהציעה השופטת נילי ארד. בהסתדרות האחיות טוענים, מנגד, כי אין התקדמות וכי האוצר אף הפחית את תוספת השכר שהציע. "דבר לא השתנה מבחיתנו", נמסר. "השביתה תימשך ומשרד האוצר ידווח לבית הדין עד יום שלישי בשעה 12 האם מעוניין להמשיך במשא ומתן או לדון בעניין צווי המניעה".

אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות בדיון בבית העבודה בנושא שביתת האחיות, דצמבר 2012. עומר מירון
נציגת האחיות בדיון אמש/עומר מירון

כאמור, עיקר המחלוקת היא סביב משך ההסכם, כשבמשרד האוצר דורשים כי הוא יתפרס על פני חמש שנים ואילו בהסתדרות האחיות דורשים ארבע שנים בלבד. כמו כן, משרד האוצר הציע לאחיות תוספת של 12% לשכר, תוספת שתתפרס על פני תקופה של חמש שנים שחלקה תינתן באופן דיפרנציאלי, על מנת לחזק את האחיות העובדות במשמרות לילה, במחלקות המוגדרות קשות יותר כמו גריאטריות, פסיכיאטריות ובתקופות מסוימות גם מחלקות פנימיות. עוד מבקשים באוצר לעודד ולתגמל עבודה במשמרות נוספות במטרה להקל על העומס המוטל על האחיות וכדי למשוך האחיות לעבוד גם במחלקות אלה.

מנגד, בהסתדרות האחיות רואים את הדברים אחרת וטוענים כי "דווח לנשיאה על כך שהמשא ומתן נותר ללא תוצאות". בשלב זה לא נקבעה ישיבת משא ומתן נוספת. האחיות ימשיכו בשביתה גם מחר", כך נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully