וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כתב האישום נגד אביגדור ליברמן יוגש מחר

גלעד גרוסמן

17.12.2012 / 20:07

המגעים בין פרקליטי שר החוץ המתפטר לפרקליטות בנוגע להסדר טיעון ולמשפט בזק לא הניבו תוצאות. הסיבה לפער בין הצדדים נעוצה בסוגיית הקלון שעלול להיות מוטל על ליברמן

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

כתב האישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, שהתפטר אמש מתפקידו, צפוי להיות מוגש מחר (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים - זאת לאחר שבפגישה בין הפרקליטות לבין עורכי דינו של ליברמן לא הגיעו הצדדים להסכם בנוגע להסדר טיעון.

נוכח הגשת ההתפטרות של ליברמן ובקשתו להסיר את חסינותו - אין מניעה להגיש את כתב האישום, כפי שהוצג לכנסת. הפגישה היום, שהוגדרה כגישושים, לא הניבה תוצאות ככל הנראה בשל הוויכוח סביב סוגיית הקלון שעלולה למנוע את מינויו של ליברמן לשר בעתיד. בנוסף, לא הגיעו הצדדים להסכמה בנוגע לקיום משפט מהיר בניסיון לסיימו לפני הבחירות ב-22 בינואר. אף שמסתמן כי האישום יוגש כבר מחר, בפרקליטות מציינים כי הפגישות עם אנשיו של ליברמן יימשכו גם בתקופה הקרובה.

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
חבריו לקואליציה הביעו תמיכה. ליברמן, אמש/יותם רונן

לצד התמיכה שקיבל ליברמן מחבריו בקואליציה, ואף מראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, יצא מוקדם יותר הערב השר מיכאל איתן בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה שלא להיענות לבקשות להימנע מהטלת קלון על שר החוץ. "הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו", כתב איתן. "אני קורא לך לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון בגין העבירה בה הגשת כתב אישום".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כנס המתווה המשותף לשינוי שיטת הממשל, נובמבר 2012. יותם רונן
לדחות את הבקשה למחיקת הקלון. השר איתן/יותם רונן

אתמול, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס בגין מרמה והפרת אמונים הגיש שר החוץ את התפטרותו שתיכנס לתוקף מחר בצהריים. "היו כמעט ארבע שנים מרתקות בממשלה ובמשרד החוץ. נהניתי לעבוד עם ראש הממשלה. היו עליות, והיו מורדות. הייתה תקופה מרתקת ביותר, אבל אני נפרד באופן זמני בלבד. אני מניח שההפסקה תהיה קצרה ביותר", אמר טרם ישיבת הממשלה.

אשר להליך המשפטי הבהיר כבר אתמול ליברמן כי הוא מקווה שייזכה לתהליך מהיר. "אני קורא עיתונים ומקבל הרבה פרטים. הכוונה היא לא לעסקת טיעון, אלא להגיע לבית משפט", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully