וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירות באירלנד מתנצלת על שימוש בישו למען הסברה

טל שלו

17.12.2012 / 19:29

בדף הפייסבוק של שגרירות ישראל בדבלין פורסמה תמונה של ישו ומריה ותחתיה הערה אנטי-פלסטינית. בעקבות הביקורת החריפה, במשרד החוץ מיהרו להבהיר: "הדבר פורסם ללא התייעצות"

שגרירות ישראל באירלנד נאלצה היום (שני) לפרסם התנצלות ולחזור בה מפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של השגרירות לרגל חג המולד. ליד תמונה של ישו ומריה הקדושה כתבו אנשי השגרירות הבוקר: "מחשבה לחג המולד: אם ישו ואמו מריה היו חיים כיום, הרי שכיהודים ללא הגנה שגרים בבית לחם הם היו נרצחים על ידי פלסטינים עוינים בלינץ'. רק מחשבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט המקומם. "אם ישו ואמו מריה היו חיים כיום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השימוש בישו ובאמו, סמלי הקדושה של הנצרות, עורר תגובות נזעמות ברשת, ובמשרד החוץ בירושלים התקבלו מאז הצהריים שורה של תלונות על הפרסום. אלו מיהרו לפנות לשגריר ישראל בדבלין בועז מודעי כדי להביע את מחאתם. ואכן, הערב פרסמה השגרירות פוסט התנצלות, בו טענה כי "התמונה של ישו ומריה עם הערה מזלזלת על פלסטינים פורסמה ללא התייעצות עם מנהל עמוד הפייסבוק. אנו מתנצלים בפני כל מי שנעלב". לדברי גורם במשרד החוץ, תיפתח בדיקה לבירור נסיבות הפרסום הפוגעני, וכדי להבין מי כתב אותו.

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה במהלכה מסתבכת השגרירות הישראלית בדבלין. לפני מספר חודשים דווח בערוץ 10 כי אשת השגריר, נורית תינרי-מודעי טענה בפני אנשי משרד החוץ כי ישראלים שחיים באירלנד ואשר מותחים ביקורת על מדיניות ישראל בשטחים, עושים זאת בין השאר בשל נטיותיהם המיניות. אירלנד היא כיום אחת המדינות האירופיות שנוטות לבקר את ישראל בצורה החריפה ביותר. מתקיימת בה פעילות רחבה של גורמים פרו פלסטיניים ונשמעו שם בעבר קריאות לחרם נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully