וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: "בית עזרא" בחברון יפונה לאחר הפסח

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

17.12.2012 / 11:48

שתי החנויות אליהן פלשו משפחות יהודיות אמנם יפונה, אך יתכן שינתן היתר לישוב היהודי לעשות בהן שימוש. הדיון בנושא עורר מחלוקת קשה בין היועץ וינשטיין למממשלה

שתי החנויות בחברון אליהן משפחות יהודיות וזכה לכינוי "בית עזרא" יפונה עד ה-24 באפריל, כך הודיעה היום (שני) הפרקליטות לבג"ץ. בהחלטה שהתקבלה בעקבות פגישה שקיים היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין עם גורמים צבאיים ומשטרתיים רלוונטיים נקבע כי הפינוי ייעשה לאחר חג הפסח, כאשר עד אז תימשך הבחינה של מתן היתר ליישוב היהודי בחברון לעשות שימוש בשתי החנויות.

בית עזרא בחברון, אוגוסט 2012. אדריאן הרבשטיין
יפונה עד אפריל 2013. בית המריבה "בית עזרא"/אדריאן הרבשטיין

בפרקליטות הודיעו כי ההחלטה תינתן לפני מועד הפינוי, אולם הפינוי עצמו יבוצע ללא קשר לסוגיית הקצאת החנויות לכן מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לבטל את הצו על תנאי שהוצא בתחילת השנה לדחות את העתירה שהגישה "שלום עכשיו" בנוגע לפינוי המבנה.

"מצער מאוד שהממשלה נכנעת שוב לגורמי השמאל בפרקליטות, מאמצת שוב את עמדת שלום עכשיו ומגרשת שוב יהודים מבית יהודי בחברון, כשמנגד נמשכת גרירת הרגליים בנוגע לביצוע פסק הדין ההגיוני והצודק של ועדת העררים", כך נמסר מהיישוב היהודי בחברון בתגובה על ההחלטה.

במהלך השנים נכנסו לחנויות פלסטינים, אולם לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה לא הורשו הפלסטינים להישאר במקום והמבנים נותרו ריקים. במקביל, פלשו לחנויות שתי משפחות מהיישוב היהודי ובתגובה עתרה תנועת "שלום עכשיו" בדרישה לפנות אותן. מי שתומך בהשארת המבנה בידיים יהודיות היא ועדת הערר הצבאית ואילו היועץ המשפטי לממשלה ובכירים במשרד המשפטים עומדים על כך שהנכס יפונה ויעמוד ריק.

בתחילה ניסו המתנחלים לקדם החלטה כי המשפחות במקום יעזבו את הנכסים ומשפחות אחרות ייכנסו למבנים, הפעם ברשות המדינה. אלא שפתרון זה לא התקבל ובאחרונה ניסו המתנחלים לקדם פתרון אחר, לפיו המשפחות במקום יעזבו ואילו המבנה יהפוך לציבור, כגון גן ילדים. בפתרון שכזה תומכים גם בממשלה ואף שר הביטחון אהוד ברק בעצמו, ואולם בפרקליטות מתנגדים לעמדה זו.

מיושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, נמסר: "כאשר הפרקליטות פועלת כמדינה בתוך מדינה, אני דורש מראש הממשלה לכנס את ועדת השרים להתיישבות על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות שיימנעו גירוש יהודים פעם נוספת מחברון. הגיע הזמן שהממשלה תפסיק לשחק משחקים עם המתיישבים ותאמץ את דו"ח לוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully