וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים שפלשו ל"בית עזרא" בחברון יפונו?

יהושע בריינר

17.12.2012 / 9:34

הממשלה והפרקליטות מתקשות להסכים על פתרון למבנה שאליו פלשו משפחות יהודיות וזכה לכינוי "בית עזרא". כעת יש שרים המאיימים להביא משפטן חיצוני שייצג את הממשלה בבג"ץ

האם "בית המריבה" החדש בחברון יישאר בחזקת היישוב היהודי? פרקליטות המדינה צפויה להגיש היום (שני) את עמדת הממשלה בעניין פינוי "בית עזרא" בחברון, שתי חנויות אליהן פלשו שתי משפחות יהודיות אשר מעוררות מחלוקת קשה בין הממשלה לבין היועץ המשפטי לממשלה. על פי הערכות שונות, הפרקליטות צפויה לבקש מבג"ץ לדחות פעם נוספת את ההחלטה האם לאפשר המשך נוכחות יהודית בשתי החנויות או שמא לפנותן ולהשאיר אותן ריקות. ככל הנראה, תודיע הפרקליטות כי המדינה תפנה את שתי המשפחות המתגוררות במבנה ואולם תתחייב להגיע להכרעה בעניין הנוכחות במבנים לפני שהמתנחלים יפונו בפועל.

המתנחלים והפלסטינים מציגים: בית מריבה חדש בחברון. שי מכלוף
הבניין השנוי במחלוקת. "בית עזרא"/שי מכלוף

בימין מנסים למנף את סיפור המחלוקת של "בית עזרא" לקראת הבחירות הקרובות בניסיון לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד ולהציגם כמי שפועלים נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון. מדובר בשתי חנויות שזכו לכינוי "בית עזרא" על שם בעליהם, יוסף עזרא, שמשפחתו גורשה מחברון בשנת 1947.

במהלך השנים נכנסו לחנויות פלסטינים, אולם לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה לא הורשו הפלסטינים להישאר במקום והמבנים נותרו ריקים. במקביל, פלשו לחנויות שתי משפחות מהיישוב היהודי ובתגובה עתרה תנועת "שלום עכשיו" בדרישה לפנות אותן. מי שתומך בהשארת המבנה בידיים יהודיות היא ועדת הערר הצבאית ואילו היועץ המשפטי לממשלה ובכירים במשרד המשפטים עומדים על כך שהנכס יפונה ויעמוד ריק.

בתחילה ניסו המתנחלים לקדם החלטה כי המשפחות במקום יעזבו את הנכסים ומשפחות אחרות ייכנסו למבנים, הפעם ברשות המדינה. אלא שפתרון זה לא התקבל ובאחרונה ניסו המתנחלים לקדם פתרון אחר, לפיו המשפחות במקום יעזבו ואילו המבנה יהפוך לציבור, כגון גן ילדים. בפתרון שכזה תומכים גם בממשלה ואף שר הביטחון אהוד ברק בעצמו, ואולם בפרקליטות מתנגדים לעמדה זו.

כעת נראה כי המחלוקת עדיין לא הגיעה לפתרונה ובשלב זה נראה כי בפעם השלישית בשנה האחרונה, תנסה הפרקליטות לדחות את ההכרעה בסוגיה. שרים בממשלה מתחו ביקורת קשה על היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעניין ואף איימו כי אם לא ייצג את עמדתם בעניין בבג"ץ, יש לשקול להשתמש בשירותיו של משפטן חיצוני לייצוג הממשלה בפני בית המשפט העליון. כוונת המדינה היא לדחות את ההכרעה לאחר הבחירות אולם במקביל היא צפויה להודיע כי תפנה את הדיירים במקום עד אפריל 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully