וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין אישר: גדי אייזנקוט ימונה לסגן הרמטכ"ל

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קיבל את בקשתם של שר הביטחון והרמטכ"ל למנות את אלוף אייזנקוט לתפקיד למרות הנחייתו להימנע ממינוי בכירים בתקופת בחירות

למרות הביקורת שמתח על מינוי בכירים בתקופת הבחירות, הודיע היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי ניתן למנות את אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל. בכך, למעשה, קיבל וינשטיין את בקשתם של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ להתחשב בצורך במינוי מיידי לתפקיד. ממשרד המשפטים נמסר כי היועץ יפרט את הנימוקים להחלטתו במסגרת עתירה לבג"ץ שהוגשה נגד המינוי.

בני גנץ וגדי אייזנקוט, דצמבר 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
היועמ"ש קיבל את בקשת שר הביטחון והרמטכ"ל. אייזנקוט וגנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

החלטתו של וינשטיין ניתנה ככל הנראה מכיוון שהבחירה באייזנקוט בוצעה ללא זיקה פוליטית הדוקה כלשהי, ולאחר שהשתכנע מדברי שר הביטחון והרמטכ"ל כי יש צורך במינוי דחוף של סגן רמטכ"ל כדי לקדם נושאים בוערים שונים.

בתחילת השבוע שעבר הכריז ברק על מינויו של אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל הבא, לאחר שקיבל את המלצתו של גנץ בעניין. אייזנקוט יחליף בתפקידו את אלוף יאיר נווה, ועיתוי כניסתו לתפקיד ייקבע על ידי הרמטכ"ל בהמשך.

כאמור, בעקבות ההחלטה פנה וינשטיין לברק וביקש הבהרות בנוגע למינוי אייזנקוט, זאת לאור הנחיה שהוציא וינשטיין בעבר לפיה יש להימנע ממינויים בכירים בתקופת בחירות. היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן-ארי, חיבר חוות דעת ברוח ההנחיה של וינשטיין והעביר אותה לשר הביטחון, אולם ברק החליט בכל זאת להמשיך בהליך המינוי. מלשכת ברק נמסר אז בתגובה כי "מדובר במינוי חשוב וחיוני". ביום חמישי נועדו וינשטיין, ברק וגנץ ודנו במינוי הצפוי.

ביום רביעי עתר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל לבית המשפט בדרישה שיוציא צו על תנאי המונע את מינויו של אייזנקוט. בנוסף, מבקשים בארגון להורות לברק להסביר מדוע לא יבוטל המינוי ויתבצע רק לאחר הבחירות לכנסת, שיתקיימו בחודש הבא. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד נפתלי ורצברגר, נטען כי מינוי סגן רמטכ"ל ערב בחירות, כאשר שר הביטחון הודיע על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, הוא מינוי פסול העומד בניגוד להנחיות היועץ המשפטי באשר למינוי בכירים בתקופת בחירות. עוד נכתב בעתירה כי אין סיבה שסגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף יאיר נווה, לא יישאר בתפקידו עד לאחר הבחירות, וכי מינוי סגן רמטכ"ל כעת כובל את ידי הממשלה הבאה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בצה"ל בירכו: "קצין ראוי ומוערך"

בצה"ל מיהרו לברך על המינוי. קצין בכיר במטה הכללי אמר בימים האחרונים כי "אלוף אייזנקוט הוא קצין ראוי ומוערך על ידי כלל הדרגים בצה"ל. למרות הניסיונות להטיל דופי בתפקודו בשל פרשת מסמכי הרפז, הבדיקות השונות העלו כי פעל ללא דופי". בסביבה הקרובה לרמטכ"ל ציינו כי למרות הניסיונות בכלי התקשורת לצייר מציאות שבמסגרתה שר הביטחון מכופף את הרמטכ"ל בכל מה שקשור למינוי בכירים, הוכח מעבר לכל ספק כי המלצותיו של גנץ מתקבלות על ידי השר כמו במקרה מינוי מפקד חיל האוויר.

בצה"ל מייחסים חשיבות רבה למינוי, שכן תפקיד סגן הרמטכ"ל מהווה עמדת זינוק משמעותית בהתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. בתוך כך, אמור הרמטכ"ל לקיים בקרוב סבב שיחות עם בכירים במטה הכללי לקראת סבב מינויים במטכ"ל בעקבות פרישת אלופים וסיום תפקיד של אלופים נוספים. ההערכה בשלב זה היא כי אלוף פיקוד דרום טל רוסו יסיים בקרוב את תפקידו ויפרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully