וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "מינוי אייזנקוט כובל ידי הממשלה הבאה"

גלעד גרוסמן

12.12.2012 / 19:29

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לבג"ץ בדרישה שיוציא צו המונע את מינוי האלוף לסגן רמטכ"ל טרם בחירות. פקודיו שיגרו מכתב נגדי: "מינוי מקצועי שאין לעצור בשל פוליטיקה"

המאבק סביב מינויו של אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל מגיע לבג"ץ: הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר היום (רביעי) לבית המשפט בדרישה שיוציא צו על תנאי המונע את מינויו של אייזנקוט, שעליו הודיע השבוע שר הביטחון אהוד ברק. בנוסף, מבקשים בארגון להורות לברק להסביר מדוע לא יבוטל המינוי ויתבצע רק לאחר הבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש הבא.

בני גנץ וגדי אייזנקוט, דצמבר 2005. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
וינשטיין צפוי לאשר את המינוי לבסוף. אייזנקוט והרמטכ"ל בני גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נפתלי ורצברגר, נטען כי מינוי סגן רמטכ"ל ערב בחירות, כאשר שר הביטחון הודיע על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, הוא מינוי פסול העומד בניגוד להנחיות היועץ המשפטי באשר למינוי בכירים בתקופת בחירות. עוד נכתב בעתירה כי אין סיבה שסגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף יאיר נווה, לא יישאר בתפקידו עד לאחר הבחירות, וכי מינוי סגן רמטכ"ל כעת כובל את ידי הממשלה הבאה. בעתירה מצוין גם כי המינוי נעשה בניגוד לחוות דעת שחיבר היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי, שקבע כי לא ניתן למנות אדם לתפקיד זה - מבלי קשר לזהותו - בשל הנחיות היועץ המשפטי לממשלה האוסרות על מינוי בכירים טרם בחירות.

החברים: "מה שחשוב זה טובת המדינה והצבא"

מנגד, שלחו הבוקר כמה מחבריו לנשק של אייזנקוט מכתב לברק, לווינשטיין ולפרקליט הצבאי, אלוף דני עפרוני, ובו הם מבקשים לאשר את המינוי כבר עתה. במכתב, שנשלח באמצעות עורך הדין ניסן שריפי בשמם של חיילי המילואים, ששירתו תחת פיקודו של אייזנקוט, נכתב כי מדובר במינוי מקצועי שבא לאחר תהליך של מספר חודשים, עוד בטרם פיזור הכנסת, ולכן השארת המינוי על כנו עולה בקנה אחד עם קביעות קודמות של בג"ץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ברק פרש: "מיציתי את העיסוק בפוליטיקה". רויטרס
"מינוי פסול". ברק מודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, בחודש שעבר/רויטרס

"מה שחשוב זה טובת המדינה וטובת הצבא", אמר היום סגן-אלוף (במיל') יגאל מסיקה, אחד החותמים על המכתב. מסיקה, ששירת בגולני בתחילת שנות ה-80' בעת שאייזנקוט היה סמג"ד, הסביר כי עשה זאת במטרה להוציא את הפוליטיקה מהצבא. "כבר כשאני התגייסתי, דיברו על אייזנקוט כאחד שמסוגל להיות רמטכ"ל. הוא מסמל ערכים, אידיאולוגיה, מוסר ואת דמות המפקד. חסרה לנו היום הנהגה, וזה כולל גם הנהגה צבאית, ומכיוון שלא פוסלים אותו בגלל הכישורים שלו, אז לא צריך למנוע את המינוי בגלל פוליטיקה".

ביום שני הודיע שר הביטחון ברק על מינויו של אייזנקוט, לאחר שקיבל "הכשר" משפטי לאור מעורבותו לכאורה בפרשת מסמך הרפז. וינשטיין, ששמע על המינוי בכלי התקשורת, פנה לברק בדרישה לקבל הסברים באשר למינוי. אמש העביר ברק מכתב הסברים ליועץ, שבו הוא מציין את הצורך "החשוב והחיוני" במינוי סגן רמטכ"ל כבר כעת. מאז מתקיימים דיונים בין הדרגים המקצועיים בפרקליטות ובמשרד הביטחון כדי לבחון את חוקיות המינוי. גורמים משפטיים העריכו אתמול כי וינשטיין יאשר אותו בסופו של דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully