וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים נפצעו מירי דו-צדדי, הרמטכ"ל סייע בפינוי

16.12.2012 / 12:26

דקות ספורות לאחר שגנץ המריא מביקור באימון של חטיבת הצנחנים, שב המסוק על עקבותיו בשל פציעת שלושה חיילים. הרמטכ"ל ירד, פתח אלונקה ומסוקו פינה את אחד מהם לבית החולים

שלושה חיילי צה"ל נפצעו היום (ראשון) באורח קל מירי דו-צדדי במהלך אימון של חטיבת הצנחנים בבקעת הירדן. אחד מהם פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם פגיעה בירך במסוקו של הרמטכ"ל, בני גנץ, שנכח באזור כמה דקות לפני כן. פצוע נוסף פונה במסוק שהוזעק למקום והפצוע השלישי פונה לבית החולים ברכב צבאי. גורם צבאי שנכח במקום ציין כי אש נפתחה ממרחק עשרות מטרים של כוח צה"ל על כוח אחר.

גנץ ביקר הבוקר בתרגיל של חטיבת הצנחנים בפיקודו של אלוף-משנה אמיר ברעם באזור הבקעה. במהלך הסיור בשטח, שוחח הרמטכ"ל עם מפקדים ולוחמים מגדוד הסיור של החטיבה ולאחר מכן עלה למסוק הצבאי והמריא ליעד הבא. דקות ספורות לאחר שגנץ המריא מהשטח, התקבל דיווח כי צוות רפואי של חטיבת הצנחנים במקום שבו נכח הרמטכ"ל הזעיק פינוי מידי של מסוק צבאי בשל חשש לחייו של לוחם שנפצע מרסיס בירך במהלך תרגיל באש חיה. למרות שמסוק אחר הוזעק למקום האירוע, הורה הרמטכ"ל לחזור לשטח ולסייע באופן אישי בפינוי החייל לבית החולים.

הרמטכ"ל מסייע לחייל הפצוע בתרגיל היום של חטיבת הצנחנים, דצמבר 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל ירד מהמסוק, פתח בעצמו אלונקה והגיש סיוע לחייל/דובר צה"ל

עם הגיעם ירד הרמטכ"ל מהמסוק, פתח בעצמו אלונקה והגיש סיוע לחייל. גנץ שאל אותו שאלות וניסה להרגיע אותו, ולאחר מכן מיהר הצוות לפנות את החייל במסוק הרמטכ"ל לבית החולים הדסה עין כרם. בדרך כבר נקבע כי מצבו מוגדר קל ולא היה חשש לחייו כפי שחשבו בתחילה.

גנץ הנחה צוות מומחים של מחלקת בטיחות ובקרת איכות בזרוע היבשה לחקור את האירוע במהלכו נפצע החייל, על מנת לבדוק האם נשמרו כללי הבטיחות. עם זאת, הורה הרמטכ"ל להמשיך את התרגיל שיכלול תרחיש לילי.

יצוין, כי ביוני 2010 נהרג סמ"ר עומרי שושן במהלך אימון באש חיה של חטיבת גבעתי באזור הר קרן. סמ"ר שושן נורה בגבו על ידי אחד מחבריו במהלך הסתערות לעבר יעד. ממצאי התחקיר שהתקיים אז בהנחיית אלוף פיקוד הדרום, יואב גלנט, איתר כשלים בהכנת הכוח ואי שמירה על נוהלי בטיחות ותשתית לקויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully