וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2007: חמאס חגג את היווסדו בגדה

ניר יהב

13.12.2012 / 17:40

אלפים השתתפו בעצרת בשכם לציון 25 שנה לחמאס. האירוע התקיים באישור הרשות, שאף שלחה אליו נציג שהצהיר: "הניצחון על ישראל ב'עמוד ענן' יקדם את האיחוד הפלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שכם עם חמאס: לראשונה מאז 2007 חגגה היום (חמישי) תנועת חמאס את יום היווסדה בגדה המערבית, והדגל הירוק של הארגון כבש את כיכרות העיר. שבוע אחרי עצרת הענק ברצועת עזה, שבה השתתפו גם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ויתר בכירי הארגון, הגיעו אחר הצהריים אלפי בני אדם למרכז העיר שכם כדי לציין 25 שנה לייסוד חמאס. מדובר בפעם הראשונה מאז השתלטות חמאס על הרצועה שהרשות הפלסטינית מאפשרת לחמאס לקיים עצרת שנתית בשטחי יהודה ושומרון. במהלך סוף השבוע צפויות להיערך עצרות חמאס בערים נוספות בגדה.

בצעד נדיר שמעיד על ההתקרבות בין הנהגת הרשות לבין ארגון הטרור ששולט בעזה, הגיע היום לעצרת בשכם גם בכיר פתח, אמין מקבול, ונשא בה נאום. בדבריו הדגיש מקבול את הצורך החיוני בפיוס בין חמאס לפתח ואמר כי "ניצחון" חמאס במבצע עמוד ענן, יחד עם "ניצחון הדיפלומטיה הפלסטינית" בשדרוג מעמד הרשות באו"ם, צפויים לקדם את האחדות הלאומית. העצרת הועברה בשידור ישיר גם בתחנת הטלוויזיה "פלסטין", המזוהה עם הרשות.

בשבועות האחרונים חלה התחממות ביחסים בין שני הארגונים. ההתקרבות נבעה בעיקר מהחלטת חמאס להביע תמיכה פומבית במהלך הפלסטיני באו"ם. נוכח ההחלטה, לקחו חלק נציגים של פתח בעצרת החגיגית של חמאס ברצועת עזה בשבוע שעבר. פתח, מצדו, צפוי לקבל בימים הקרובים אישור מחמאס לקיים ברצועה את העצרת השנתית לציון 48 שנים להקמת הארגון.

נקבר ההרוג הפלסטיני בתקרית אתמול בחברון

ההתעוררות הפלסטינית באה לידי ביטוי לא רק בעצרות, אלא גם בהפרות סדר ובהתגברות מעשי האלימות - כשלאורך כל היום אירעו עימותים בחברון בין פלסטינים לבין חיילי צה"ל. במהלך העימותים נפצעו למעלה מארבעים פלסטינים, רובם באורח קל.

העימותים הללו פרצו נוכח התקרית הקשה אתמול סמוך למערת המכפלה, במהלכה ירתה למוות שוטרת מג"ב בפלסטיני שניסה לתקוף כמה שוטרים. מאות מתושבי חברון ליוו למנוחות את הצעיר, מוחמד סלאימה בן ה-17. בהלוויה השתתף גם מושל חברון, כאמל חמיד, ראש עיריית חברון, דאווד זעאתרי, ובכירים פוליטיים בעיר ובראשם יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויק. לטענת הפלסטינים, ישראל לא אפשרה למשפחתו לקבור את סלאימה בבית קברות הנמצא סמוך לקריית ארבע, והם נאלצו לקבור אותו בבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כרזת האיום נגד שוטרת מג"ב שהרגה את הפלסטיני/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully