וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגה את הפלסטיני: "ידעתי שיש כמה שניות, אין זמן לפחד"

יהושע בריינר

12.12.2012 / 23:19

הלוחמת שירתה למוות בפלסטיני שתקף שוטרי מג"ב בחברון שיחזרה את הרגעים הדרמטיים. "ידעתי שאם אני לא עושה משהו החבר שלי יכול להיהרג", אמרה. מפקד מג"ב: "גאה בלוחמים שלי"

השוטרת שחיסלה הערב (רביעי) את הפלסטיני אשר תקף כוח מג"ב בחברון שיחזרה את הרגעים הקריטיים, והסבירה כי אלמלא פעלה במהירות, התוקף היה מצליח לפגוע בה ובלוחמים האחרים.

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרה השוטרת כי הייתה במהלך בידוק של פלסטיני מחוץ לעמדה כשהאירוע החבלני החל להתגלגל. "הלוחם ביקש תעודת זהות מנער פלסטיני כבן שבע עשרה. יצאתי כדי למלא דו"ח מחסום ובזמן שאני רושמת אותו, שמעתי את קולות ההתקוטטות", אמרה.

לדבריה, הדבר הבא שראתה הוא את הפלסטיני תוקף את שוטר המג"ב, ושולף אקדח מכיסו האחורי. "הוא התעמת עם הלוחם ובזריזות דרכתי את הנשק. חיפשתי זווית נכונה והבנתי שיש לי כמה שניות כי החבר שלי יכול להיפגע. יריתי שלושה כדורים והפלסטיני נפל. ידעתי שאם אני לא עושה משהו החבר שלי יכול להיהרג", העידה.

הלוחמת המשיכה וציינה כי פעלה מתוך הבנה שעלייה לסיים את האירוע כמה שיותר מהר, ובהתאם להוראות: "בתור מי שזאת המשימה שלה, הבנתי שאני חייבת לעשות את זה בשביל החבר והמדינה. לא היה זמן לפחד, האדנרלין זרם".

היא סיפרה בהתרגשות שהשוטר שנאבק בפלסטיני אמר לה אחרי האירוע כי הוא "חייב לך את החיים". "אין פה גבורה, זאת המשימה. בשביל זה הוכשרנו. כל לוחם מחכה לזה. שתי סטיגמות שברתי: גם מתל אביב וגם בחורה", אמרה בחיוך, "החבר אמר לי 'אני גאה בך'".

בתגובה לסיכול הפיגוע אמר הערב מפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב שהוא "גאה" בלוחמים, וכי "זה מה שהוא מצפה מהם". מחקירת האירוע התברר כי הפלסטיני שניסה לבצע את הפיגוע הוא אחיו הצעיר של אחד מהאסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט לפני יותר משנה.

אקדח הדמה מניסיון הפיגוע בחברון. יהושע בריינר
אקדח הדמה שהיה בשימוש המחבל/יהושע בריינר

מחקירת ניסיון הפיגוע התברר כי הפלסטיני הגיע בשעה 18:30סמוך לעמדת צה"ל באזור המכונה עיקול 160, שכבר ידע בעבר מספר פיגועי ירי. הצעיר הפלסטיני עורר את חשדם של שוטרי משמר הגבול שאיישו את העמדה. הם פנו אליו וביקשו ממנו להציג בפניהם תעודת זהות. אז, לפי העדויות הוא תקף באגרופים את השוטרים ואף שלף אקדח. השוטרת מיהרה לפתוח לעברו באש ונטרלה אותו.

הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. חבלן שהגיע למקום הפיגוע מצא כי כלי הנשק איתו התכוון הפלסטיני לתקוף את השוטרים אינו אמיתי אלא דמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully