וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מאיים: "צפון קוריאה תישא בתוצאות על השיגור"

הבית הלבן הודיע כי אובמה "מודאג מאוד" בעקבות שיגור הטיל ארוך הטווח מצפון קוריאה. בנוסף, מועצת הביטחון הודיעה כי תשקול כיצד להגיב. באירן דווקא בירכו: "עצמאות מדעית"

בקהילה הבינלאומית מוסיפים לגנות את שיגור הטיל הבליסטי מצפון קוריאה לחלל לפנות בוקר, ומאיימים בהטלת סנקציות נוספות על המדינה המבודדת בעקבות המהלך. "הנשיא ברק אובמה מודאג מאוד מהתנהלותה של צפון קוריאה", אמר הערב (רביעי) דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, ואף איים כי צפון קוריאה בחרה להפר את התחייבויותיה הבינלאומיות ולפיכך "תישא בתוצאות". עם זאת, לא פירט באילו השלכות מדובר, וציין כי ההחלטה תתקבל רק בתיאום עם מועצת הביטחון של האו"ם.

מועצת הביטחון מצדה הקדישה חלק ניכר מפגישתה הערב לשיגור הטיל, ובסיומה הודיעה כי היא מגנה את המהלך – וכי בהמשך תחליט כיצד להגיב. "חברות מועצת הביטחון מגנות את השיגור, המהווה הפרה ברורה של החלטות 1718 ו-1874 של המועצה", אמר השגריר מטעם מרוקו, מוחמד לוליכי לעיתונאים. לדבריו, "חברות המועצה ימשיכו להתייעץ באשר לתגובה הולמת".

"ארה"ב לא יכולה לעצור את אירן וצפון קוריאה"

לטענת צפון קוריאה, השיגור בוצע לצורך הצבת לוויין בחלל, כחלק מתכנית החלל של המדינה. במערב חושדים כי מדובר בניסוי בשיגור טיל ארוך טווח – אשר לפי החלטות שונות של מועצת הביטחון, נאסר על המדינה לערוך. במערב הזהירו את צפון קוריאה מלשגר את הטיל וכינו את השיגור "פרובוקציה". למרות האזהרות, צפון קוריאה שיגרה לפנות בוקר את הטיל מהחוף המערבי של צפון קוריאה. תחנת הטלוויזיה היפנית NHK דיווחה כי שיירי הטיל נחתו בים, באזור הפיליפינים, כמתוכנן.

צפון קוריאה הודיעה: "שיגרנו בהצלחה לוויין לחלל". רויטרס
דיווח על השיגור בדרום קוריאה, הלילה/רויטרס

מנגד, באירן דווקא בירכו על הצלחת השיגור. סגן מפקד הכוחות המזוינים של אירן, מסעוד גז'איירי, אמר לסוכנות "פארס" האירנית כי טהרן "מברכת את העם והממשלה בצפון קוריאה על השיגור המוצלח של הטיל והצבת הלוויין". לדבריו, "כוחות דומיננטיים כגון ארצות הברית לא יכולים לעצור את ההתקדמות העצמאית של מדינות, שבאמצעות התנגדות הצליחו להגיע לעצמאות מדעית וטכנולוגית".

בתחילת השבוע דיווח העיתון הדרום קוריאני "צ'וסון אילבו" כי משלחת של מדענים אירנים ביקרה בימים האחרונים בצפון קוריאה על מנת להציע לה סיוע טכנולוגי. בכיר בממשלת דרום קוריאה סיפר לעיתון כי "מכונית נצפתה באזור אתר השיגור כשהיא נוסעת הלוך ושוב מבית מלון סמוך. הסברה היא שיושבי המכונית הם מדענים אירנים". לדבריו, "נראה כי הקשר בין צפון קוריאה ואירן בתחום הטילים, שהחל עוד בשנות ה-80, נרחב בהרבה מכפי ששיערנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully