וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פיצוץ הענק שגבה את חייהם של 30 מקסיקנים

תיעוד חדש ממצלמות אבטחה חושף את רגעי האימה האחרונים של עובדים במתקן גז שהתפוצץ, כאשר כדור אש עצום בגודלו מתקרב לעברם במהירות. התמונות המצמררות צולמו מזוויות שונות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

הפיצוץ הזה הרעיד את מקסיקו לפני כשלושה חודשים, אבל התמונות שנחשפו רק השבוע מתעדות את גודל הזוועה. הפיצוץ אירע ב-19 בספטמבר השנה, במתקן גז טבעי של חברת האנרגיה הממשלתית של מקסיקו ליד העיר ריינוסה, לא הרחק מגבול מדינת טקסס שבארצות הברית. תחילה דווח על עשרה הרוגים כתוצאה מהפיצוץ, אך בהמשך זינק מספר הקורבנות ל-30. אחד מהם נדרס למוות כאשר רץ אל הכביש המהיר הסמוך. עשרות עובדים נוספים נפצעו.

כוחות צבא גדולים עמלו במשך יממה שלמה על כיבוי הלהבות, שגרמו למחסור בגז בחלקים ממקסיקו. מנכ"ל חברת הגז המקסיקנית "פמקס", חואן חוזה סוארז, אמר לאחר המקרה כי ארבעה מההרוגים הם עובדי החברה, בעוד שהאחרים הועסקו על ידי קבלנים. תחילה עלה חשד שהפיצוץ היה בעצם מתקפה מתוכננת, אך עוד באותו היום דחה המנכ"ל את האפשרות.

מצלמות האבטחה שהוצבו במקום תיעדו את הפיצוץ מכמה זוויות שונות. בסרטוני האימה ניתן לראות כיצד העובדים המבוהלים מנסים להימלט מהאש המתקרבת אליהם. חקירת התקרית עדיין נמשכת, אך על פי כמה דיווחים הסיבה לפיצוץ היא דליפת גז שנגרמה מבנייה בלתי חוקית של אחד הצינורות במתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully