וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות גובה מחיר: "ייקח חודש וחצי להתאושש מזה"

קובי מנדל

12.12.2012 / 16:32

סגן מנהל בית החולים רמב"ם אמר כי בשל השביתה פונים יותר חולים למערכת הפרטית. "פעולות אבחון רפואיות לא מבוצעות, הדבר מעכב שחרור חולים ומעלה את הצפיפות בבית החולים"

צילום: גדעון צנטנר, רומן ויינר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

"גם אם תסתיים שביתת האחיות, בית החולים רמב"ם יוכל לשוב לפעילות סדירה רק בעוד יותר מחודש וחצי", כך העריך היום (רביעי) סגן מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר ירון בר-אל בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, השפעת השביתה על בית החולים ניכרת ביותר. "עשרות ניתוחים מתוכננים מבוטלים וכך גם פעולות פולשניות וצינתורים", אמר.

"בשל השביתה, בבית החולים מבוצעים רק ניתוחים אונקולוגיים מצילי חיים. פעולות איבחון רפואיות לא מבוצעות והדבר מעכב שחרור חולים, מגביר את העומס ומעלה את הצפיפות בבית החולים", הסביר ד"ר בר-אל, שאמר כי התור של החולים הממתינים לשחרור התארך משמעותית בעשרת ימי השביתה. ד"ר בר-אל הוסיף כי לצד הפגיעה במערכת הבריאות הציבורית, השביתה מיטיבה מאוד עם מערכת הבריאות הפרטית. "בתי החולים הפרטיים מתמלאים בחולים כדי לתת מענה למי שביכולתו להתאשפז שם. האמון נפגע ואי-השוויון בין החולים מעמיק", אמר.

שביתת אחיות בבית החולים רמב"ם בחיפה, דצמבר 2012. ערן גילווארג
"השביתה מיטיבה עם מערכת הבריאות הפרטית - על חשבון הציבורית". שביתת האחיות בבית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

המשך שביתת האחיות ניכר גם בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "קשה עד בלתי אפשרי לתפקד בשלב הזה. אנחנו פשוט קורסים", אמרה אחות במחלקה פנימית ח' בבית החולים הגדול בישראל. המתמחה, ד"ר סנדרה פישר, חיזקה את דבריה: "הצוות עושה הכל כדי שהמחלקות ימשיכו לתפקד אבל כמו שזה נראה, זאת משימה שהופכת להיות בלתי אפשרית". ג'קלין דהן, שבאה לבית החולים כדי לסעוד את בתה תומכת במאבק האחיות והאחים. "מגיע להן הרבה יותר, הן נותנות כאן את הנשמה", אמרה.

לאחר שאתמול דחה בית הדין האזורי לעבודה את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לאחיות השובתות, הודיעה היום יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, על הקלה בשביתה בקהילה במרפאות שירותי בריאות כללית למשך יומיים. "השביתה היא אינה מטרה אלא האמצעי היחיד שאילצו אותנו להגיע אליו על מנת להביא לפתרון המשבר החריף של המחסור באחיות", אמרה כהן. "החלטנו על הפוגה של יומיים בשביתה בקהילה על מנת להקל על החולים ומתוך רצון טוב לסיים את המשבר מהר ככל שניתן". כהן הביעה תקווה כי "מרגע זה יתנהל משא ומתן אמיתי ואינטנסיבי לפתרון המשבר".

פסק הדין המלא שאישר לאחיות להמשיך בעיצומים מטיח ביקורת גלויה בממשלה ובאוצר. "הזכות לשבות ולנקוט בצעדים ארגונים שרירה וקיימת גם בתקופת בחירות", נכתב בהחלטה שהתקבלה אתמול בלילה. בית הדין הבהיר כי המשא ומתן על תנאי העסקת האחים והאחיות החל עוד טרם הוחלט על פיזור הכנסת ולפיכך אין מניעה להמשיך במגעים.

בהמשך דחה את טענת המדינה על כך שאחיות התחייבו ל"שקט תעשייתי" במסגרת הסכם קיבוצי שנחתם בינואר 2011 זאת לאור העובדה שהמדינה הסכימה לנהל משא ומתן עם האחיות בתחילת השנה הנוכחית ובכך ויתרה על סעיף השקט התעשייתי מרצונה. בית הדין הוסיף כי הצעדים שנוקטים האחים והאחיות מידתיים וכי לאור העובדה שהם הודיעו כי לא יחריפו את העיצומים, אין מקום להוציא צוי מניעה. עוד ציינו השופטים את העבודה שהאחיות עושות כלל יכולתן כדי לצמצם את הנזק שנגרם כתוצאה מהשביתה.

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully