וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה בקניון באורגון: ירה למוות בשניים והתאבד

עדי ראייה סיפרו שהיורה נכנס לקניון בפרברי פורטלנד כשהוא לבוש בבגדים כהים ופניו מוסווים, ופתח באש לעבר הקונים. הנוכחים נמלטו: "היתה מהומה, אנשים דחפו אחד את השני"

ירי במהלך עונת הקניות של חג המולד: שני בני אדם נורו הלילה (רביעי) למוות על ידי אדם במרכז קניות עמוס בהאפי וואלי שבפרברי פורטלנד, במדינת אורגון. אדם נוסף נפצע קשה בתקרית הירי והיורה נהרג גם כן. "אנו מאמינים שהיה רק יורה אחד שהיה מעורב", אמר ג'יימס רודס, ממשרד השריף המקומי, שציין כי היורה ככל הנראה התאבד וכי כוחות המשטרה שהגיעו למקום לא ביצעו ירי. במקום נמצא הרובה שככל הנראה שימש אותו, ועד כה לא ברור מה המניע לירי.

זירת תקרית הירי בקניון בפרברי פורטלנד באורגון, 12 דצמבר 2012. רויטרס
זירת האירוע, הלילה/רויטרס

לטענת המשטרה, לפחות 10,000 בני אדם היו בקניון בזמן האירוע. עד ראייה אמר לתקשורת המקומית כי היורה לבש בגדים כהים והסווה את פניו. לאחר שהיורה פתח באש, הקונים החלו לברוח וחלקם נעלו את עצמם בחדרים האחוריים של החנויות.

"קניון אמור להיות מקום אליו אנחנו יכולים לקחת את משפחתנו. הוא רצח שני אנשים וצעירה נוספת נאבקת על חייה בבית החולים בשעה זו", סיפר השריף קרייג רוברטס.

"ישבתי ליד הדלת והסתכלתי על המתרחש, ופתאם אדם נכנס עם מסיכה לבנה ורובה סער, ואז הסתכלתי החוצה בגלל ששמעתי קולות ירי", סיפרה מריה סלדאנה, עובדת בחנות מייסיז, לתחנת הטלוויזיה KGW. "הוא ישב שם וכיוון את הרובה לעבר כמה אנשים, אז רצנו לתאי ההלבשה, לקחנו איתנו כמה אנשים ואז רצנו ליציאה האחורית כדי לצאת משם", הוסיפה.

זירת תקרית הירי בקניון בפרברי פורטלנד באורגון, 12 דצמבר 2012. רויטרס
הדקות הראשונות לאחר הירי כפי שתועדו במלמות אבטחה/רויטרס

שון וויק, מאבטח בן 20 שהה באזור המסעדות כשאירעה התקרית. הוא סיפר כי שמע קולות ירי וקולו של אדם, ככל הנראה היורה, שקרא: "כולם על הרצפה". "היתה מהומה. אנשים נכנסו מתחת לדברים, דחפו אחד את השני, רצו כדי לצאת", אמר.

האנה באגס, תלמידת תיכון בת 14, סיפרה לעיתון מקומי כי היא הספיקה להביט ביורה לפני שנכנס לקניון ופתח בירי. "הוא היה שלושה מטרים מאיתנו, חבש מסכה לבשנה וסחב משהו כבד בשתי ידיו. הוא התחיל לרוץ לתוך החנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully