וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צרפת, גם ארה"ב מכירה באופוזיציה הסורית

חודש לאחר שצרפת הכירה בקואליציית המורדים הסורית כגוף יציג, הודיע ברק אובמה בראיון שישודר ביום שישי כי גם ארה"ב תעשה כן. הנשיא ציין כי "עם ההכרה מגיעה האחריות"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש (שלישי) כי ארצות הברית תכיר באופן רשמי בקואליציית המורדים בסוריה כגורם רשמי ומייצג כחלופה לנשיא אסד. אובמה אמר את הדברים בראיון לברברה וולטרס ברשת ABC שישודר במלואו ביום שישי, בו ציין כי "ארצות הברית לא 'מרגישה בנוח' עם כל מי שנלחם נגד משטר הנשיא, אך בשלב זה יש לנו קואליציה של מתנגדים שנוכל להכיר בהם כנציגים הלגיטימיים של העם הסורי".

"זהו צעד גדול", אמר אובמה על ההחלטה. לדבריו, ארצות הברית תוודא שקואליציית המורדים מתארגנת ביעילות כך שהיא תייצג את כל המורדים ומתחייבת לכבד זכויות נשים ומיעוטים. "עם ההכרה מגיעה האחריות", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי ארצות הברית הזהירה כי לא תתמוך בגורמים קיצוניים. "יש כאלה שאימצו אג'נדה קיצונית וארצות הברית הולכת להבחין בין האלמנטים הללו", אמר. מי שהייתה צפויה להכריז באופן רשמי על ההכרה בקואליציית המורדים היא מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, היום במרוקו, אך מכיוון שהיא ביטלה את נסיעתה בשל מחלה, יעשה זאת הסגן שלה, ביל ברנס.

בחודש שעבר הודיע נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי מדינתו תכיר בקואליציה הלאומית הסורית כגוף היציג של העם הסורי ו"כנציגה הבלעדית של העם הסורי וכממשלה הזמנית העתידית של סוריה הדמוקרטית, בזמן שאנו ממתינים לנפילת שלטונו של בשאר אסד". לפני כן הודיעו שש המדינות החברות במועצת מדינות המפרץ הפרסי כי הן מכירות באופוזיציה הסורית החדשה, בהנהגת איש הדת מואז אל-חטיב, כ"נציגה הלגיטימית של העם הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully