וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות המפרץ: "מכירות באופוזיציה כממשלת סוריה"

12.11.2012 / 23:55

שש החברות במועצת מדינות המפרץ הודיעו על הכרתן באופוזיציה החדשה בהנהגת אל-חטיב כ"נציגה הרשמית" של סוריה. במקביל, האופוזיציה הודיעה כי הובטח לה סיוע צבאי מצד המערב

שש המדינות החברות במועצת מדינות המפרץ הפרסי הכירו היום (שני) באופוזיציה הסורית החדשה, שהרכבה גובש בימים האחרונים, כ"נציגה הלגיטימית של העם הסורי". האופוזיציה, בהנהגת איש הדת מואז אל-חטיב, הוקמה כחלופה רשמית לשלטונו של הנשיא בשאר אסד.

כמו כן, הודיעה היום האופוזיציה כי כבר הובטח לה סיוע צבאי מצד המערב, כתגמול על הצגת חזית רשמית מול משטר אסד. בנוסף, ביום שישי הקרוב צפויים נציגי מספר מדינות מערביות להתכנס בלונדון לכנס תורמים לאופוזיציה הסורית. על פי ה"גרדיאן", גורמים בריטים התחייבו כי מדובר בתרומות לצרכים לא צבאיים בלבד – אולם לא שללו כי בהמשך ייתכן גם סיוע צבאי למורדים.

"הקהילה הבינלאומית מבינה שחוסר היציבות בסוריה מסכן את האינטרסים שלה ומערער את האזור", אמר דובר האופוזיציה, יאסר טבארה. "הרגענו חששות רבים ומילאנו תנאים מוקדמים שהוטלו עלינו הנוגעים לאחידות וליציבות. אני מאמין שהקהילה הבינלאומית מוכנה להשקיע באופוזיציה הן צבאית והן פוליטית". לדבריו, האופוזיציה צפויה לבקש "נשק מהסוג שיכול לסייע לנו לאכיפת איסורי טיסה".

כינוס האופוזיציה הסורית בקטאר, נובמבר 2012. רויטרס
כינוס האופוזיציה הסורית בקטאר, אתמול/רויטרס

לאחר בחירתו אתמול לראשות האופוזיציה, המריא אל-חטיב לכינוס הליגה הערבית הנערך בקהיר שבמצרים, במהלכו הכריזה מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ על ההכרה בארגונו. במועצה חברות המדינות ערב הסעודית, בחריין, איחוד האמירויות, עומאן, קטאר וכווית. בדבריו בכינוס, קרא אל-חטיב לחיילי צבא סוריה לערוק לשורות המורדים, ואמר כי האופוזיציה "דורשת חופש וזכויות עבור כל חלקיו של העם הסורי המאוחד".

ברוסיה הפצירו באופוזיציה החדשה לקדם משא ומתן עם משטר אסד לסיום המשבר במדינה. בהודעה קרירה יחסית שפרסם משרד החוץ הרוסי, נמסר כי "הקריטריון הראשי עבור ארגון שכזה נותר המוכנות לפעול בדרכי שלום ועל ידי העם הסורי עצמו, ללא התערבות חיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully