וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה אחת: לאן נעלם מאהל הפראיירים של לבני?

פנחס וולף

11.12.2012 / 18:45

אתמול הוצב המאהל בתל אביב במחאה על ההחלטה לפטור חרדים מגיוס לצה"ל, והיום הוא כבר פורק. ב"תנועה", שעומדת מאחורי הקמתו טענו: "התקפלנו בגלל הגשם. נמשיך לפעול"

צילום: טל אנגלנדר, רומן ויינר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

מאהל פוליטי? יממה אחת בלבד אחרי שהוקם מחדש בעקבות החלטת הממשלה לפטור חרדים מגיוס, פורק היום (שלישי) מאהל הפראיירים.

אתמול בבוקר הוקם בקול תרועה רמה מאהל המחאה למען שיווין בנטל ברחבת רכבת מרכז בתל אביב. ראשי הקבוצה תקפו בחריפות את החלטת הממשלה לדרוש רק את גיוסם של 1,300 חרדים לשירות לאומי. הם ציינו כי ההחלטה להקים את המאהל נובעת מ"החלטת הממשלה לאשר את ההשתמטות". בניגוד להקמת המאהל בקיץ - אז הוא זכה לחיבוק מכל קצוות הקשת החברתית, נדמה שהפעם היה מדובר באירוע פוליטי, במיוחד נוכח העובדה שראשי המאהל, בועז נול ועידן מילר, הצטרפו ל"תנועה" של ציפי לבני. נול אף שובץ ברשימתה לכנסת, אם כי במקום לא ריאלי.

ראייה נוספת לכך שהמאהל קשור יותר למניעי בחירות מאשר למאבק ערכי ולאומי היא שהפוליטיקאים היחידים שכיתתו רגליהם למקום היו אנשי "התנועה" – יושבת הראש לבני, ושותפיה בצמרת המפלגה חברי הכנסת עמרם מצנע ועמיר פרץ. פרט לעניין הפוליטי, ברמה הפיזית לא שרד המאהל יותר מיום. בעוד שבקיץ התמקמו במאהל עשרות אנשים ששהו בו לאורך זמן רב - הפעם המאהל החזיק מעמד יום אחד בלבד ולאחר מכן התקפל.

נול: "ראש הממשלה שיקר לנו בפנים"

נוכח הביקורת על המהלך הסביר נול בשיחה עם וואלה! חדשות כי עניין ההקמה היה ספונטני וכי המאהל לא נועד להישאר לאורך זמן. "אתמול הקמנו את המאהל בגלל החלטת הממשלה לאשר פטור לחרדים. לא היה מתוכנן מאהל הפראיירים. חשבנו להישאר עוד יום-יומיים, אבל בגלל הגשם נאלצנו לקפל את המאהל", אמר.

מאהל הפראיירים ריק, דצמבר 2012. טלי מאייר
המאהל הריק, היום/טלי מאייר

איש "התנועה" לא מסתתר מאחורי המניעים להקמה הנוכחית ואף מאשר כי הדבר בוצע מסיבות פוליטיות. "בוודאי שזה מאהל פוליטי. ראש הממשלה שיקר לנו בפנים, למרות שהייתה לו הזדמנות היסטורית עם קואליציה של 94 ח"כים לעשות שינוי. הוא הוכיח לנו שהוא לא פרטנר, ולכן הגענו למסקנה שהכל פוליטי, שצריך להחליף את נתניהו ושציפי לבני היא האלטרנטיבה היחידה".

למרות קיפול המאהל מתל אביב, בכך לא תמה מחאת הפראריים. בשבוע הבא, כך מבטיחים ראשיה, ינדוד המאהל ליום אחד לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ולאחר מכן למרכז הבינתחומי בהרצליה.

ציפי לבני ועמיר פרץ במאהל הפראיירים , דצמבר 2012. בן קלמר
לבני במאהל, אתמול/בן קלמר

לבני עצמה תקפה אתמול את הממשלה ואת ראשה בעקבות ההחלטה ואמרה: "ערב בחירות, בוחרת הממשלה לירוק בפניו של הרוב הציוני שמשרת בצה"ל, שמתגייס למילואים בכל פעם מחדש ושלא מוכן עוד לעבור לסדר היום על המחדל המתמשך הזה".

גם איציק שמולי, ראש מטה סטודנטים, חיילים ומילואימניקים במפלגת העבודה ומי שהיה מראשי מאבק הפראיירים בקיץ האחרון, אמר כי "בניגוד לממשלת נתניהו המאופיינת לאורך כל שנות שלטונה באי-עשייה ובחוסר יכולת לקבל החלטות מעמיקות, מפלגת העבודה הציגה כבר במושב הכנסת האחרון פתרון הוגן וריאלי המציג מדיניות אלטרנטיבית בנושא חוק טל".

גם מזכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, תקף את ההחלטה ואמר כי "המסר המתקבל הוא שפראיירים ימשיכו להתנהג ככאלו ואף יצביעו בבחירות לאלו שמזלזלים ומבטלים את זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully