וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הפדופילים: 2.5 שנות מאסר למורשע הראשון

גלעד גרוסמן

11.12.2012 / 16:24

דניאל שמש הודה והורשע בשורה של עבירות מין בקטינות במסגרת הסדר טיעון בפרשה שנחשפה בקיץ. הוא נלכד כששוחח עם שוטרים שהתחזו לבת 12, ושלח להם תמונת עירום של נערה שצילם

תושב תל אביב בן 32 שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מין שונות בשורת קטינות, אותן הכיר באמצעות רשת האינטרנט, נשלח היום (שלישי) לשתי שנו מאסר וחצי. בית המשפט המחוזי בלוד גזר את עונשו של האיש, דניאל שמש, שהודה בבעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים והטרדה מינית. מדובר בגזר הדין הראשון בפרשת הפדופילים שנחשפה בקיץ האחרון.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד שמש, כבר ב-2003 הוא הכיר נערה בת 13.5 באמצעות אתר הכרויות. הוא שוחח אתה מספר פעמים טלפונית, ואמר לה שהוא מעוניין להיפגש עמה כדי לצלם אותה בעירום. השניים קבעו להיפגש ליד בית ספר בדרום, ומשם המשיכו לביתה של הנערה. לאחר שהגיעו לבית אמר לה שמש כי הוא מעוניין לשכב אתה ולצלם אותה בעירום. הנערה סירבה, אולם בשל חששה ממנו התפשטה. שמש צילם אותה מספר פעמים כשהיא בעירום ואונן מולה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכיר בת 13.5 באתר היכרויות/ShutterStock

שמש הורשע גם בכך שבתחילת השנה הכיר נערה בת 14 באמצעות צ'אט באינטרנט. השניים שוחחו במשך כחודש, כאשר שמש היה מורה לנערה לבצע בעצמה מעשים בעלי אופי מיני ואיים להתאבד אם לא תענה לבקשותיו. במשך תקופה שנמשכה יותר משנתיים שוחח שמש גם עם קטינות אחרות ושוחח אתן על נושאים מיניים. בחודש יוני פנה שמש באמצעות צ'אט אל שוטר סמוי, שהתחזה לנערה בת 12, וקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני. בהמשך הוא קיים מספר שיחות מיניות עם שוטרים שהתחזו לאותה ילדה. כמו כן, הוא שלח לשוטרים תמונה של איבר המין שלו וגם את תמונות העירום של הנערה שצילם מספר שנים קודם לכן.

מאז מבצע המעצרים הוגשו שישה כתבי אישום

בחודש יולי ערכה המשטרה מבצע מעצרים רחב היקף ומתוקשר היטב, שבמסגרתו נעצרו 23 גברים החשודים בביצוע עבירות פדופיליה באמצעות האינטרנט. בין העצורים היו אנשי עסקים, אקדמאים, עובדי מדינה ואף אנשי כוחות הביטחון, בהם סוהר שירות בתי הסוהר. הפרשה החלה בעקבות מעצרו של חשוד בהפצת חומר פדופילי באינטרנט. האיש חתם על הסכם עם פרקליטות מחוז המרכז, לפיו הוא יעזור למשטרה לאתר חשודים נוספים. בעקבות ההסכם, הוא הסביר לאנשי יחידת ההונאה כיצד להיכנס לפורומים בהם גולשים פדופילים ולימד אותם על דרכי הפעולה שלהם. כמו כן, הוא הסביר להם על מילות הקוד הייחודיות שבהן משתמשים גולשי הפורומים.

עד כה הוגשו שישה כתבי אישום בפרשה נגד נאשמים שיזמו פגישה עם שוטרים סמויים שהתחזו לילדות בפורומים. מדובר בשישה נאשמים שמעצרם הוארך בתחילת הפרשה. בהמשך צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד מעורבים אחרים בפרשה, אשר שוחררו בינתיים ממעצר. בפרקליטות עובדים כעת על גיבוש כתבי האישום, וחשודים שיוחלט להאשימם צפויים להיות מוזמנים לשימוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully