וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן נכשל: האוצר מבקש צו מניעה נגד האחיות

גלעד גרוסמן

11.12.2012 / 12:50

המדינה הגישה בקשה לצווים שימנעו מהאחיות לשבות, אחרי שאלו החריפו את צעדיהן. "עיתויה של השביתה – ערב בחירות – יש בו כדי להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על מקבלי ההחלטות"

צילום: רומן ויינר, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שהאחיות הקשיחו את מאבקן, משרד האוצר מגיב בבקשה לצווי מניעה, כפי שהזהיר אתמול. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה בצהריים (שלישי) לבית הדין האזורי לעבודה בעיר בקשת צד לסכסוך קיבוצי ובקשה דחופה למתן צווים ארעים זמניים וקבועים בעניין שביתת האחיות. בבקשת הצווים כתבה הפרקליטות כי היא מבקשת למנוע שביתה בעת שעומדים בתוקפם הסכמים קיבוציים בין הצדדים, במסגרתם מחויבות האחיות "לשקט תעשייתי". עוד נטען כי עיתויה של השביתה – ערב בחירות – "יש בו כדי להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על מקבלי ההחלטות".

יחד עם הגשת בקשה זו, הוגשה בקשה לקביעת מועד דיון דחוף בבקשה. הפרקליטות, באמצעות עורכות הדין רחל שילנסקי וקרן יוסט, מייצגת בבית הדין את מדינת ישראל, משרד הבריאות והממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. בבקשה הדגישה הפרקליטות את הפגיעה בפעילות בתי החולים. "מדובר בצעדים לא מידתיים", נכתב.

חדרי ניתור ריקים באיכילוב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
חדר ניתוח ריק בבית החולים איכילוב, הבוקר/נמרוד סונדרס

הבוקר עזבו האחיות את המחלקות ברחבי הארץ, למשך ארבע שעות. בין שתיים לשלוש אחיות נשארו במחלקות לצורך הצלת חיים ולמתן תרופות. בין המחלקות שעברו למתכונת חירום: המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, מחלקות הילדים, האורתופדיה, הנוירולוגיה, אף אוזן גרון, נוירו-כירורגיה ושיקום הילדים. חדרי הניתוח פעלו גם כן במתכונת חירום.

"זהו יום עצוב למדינת ישראל, שהאחיות המסורות הללו צריכות לעזוב את המחלקות", אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, בבית החולים איכילוב. "אני קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר להתערב במשא ומתן. אם חושבים שעל ידי צווי מניעה יגרמו לנו להפסיק את המאבק, אז הם טועים. אנחנו לא נפר את הצווים כי אנו שומרות חוק, אבל נמשיך להיאבק".

ליאורה יהב, אחות במחלקת ילדים בבית החולים איכילוב בתל אביב, תיארה את מצב האחיות: "העבודה קשה מאוד. אני נאלצת לעבוד 14 שעות, שתי משמרות ברציפות, כמו היום כשהגעתי בשבע בבוקר ולפני שבע בערב, אפילו אחרי, בוודאי לא אוכל לעזוב. אין מספיק אחיות שמצטרפות למקצוע וזה מה שמאלץ אותנו לעבוד יותר משמרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully