וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מציגה: "תוכנית מקיפה לסיום המשבר בסוריה"

שר החוץ סאלחי הודיע כי התוכנית הוגשה לכמה מדינות וכן לשליח האו"ם לסוריה. בהצגת התוכנית, הדוגלת בדיאלוג סורי, קרא סאלחי למערב "להפסיק לחמש טרוריסטים בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צפו: אסד נפגש עם שר החוץ האירני לפני כשלושה חודשים)

שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, הודיע היום (שני) כי ארצו הגישה תוכנית מקיפה לסיום המשבר בסוריה. בדומה לתוכנית הכושלת שהגיש בתחילת השנה מי שהיה השליח הבינלאומי לסוריה, קופי אנאן, גם התוכנית האירנית מורכבת משש נקודות, ונועדה "להביא לדיאלוג לאומי" במדינה.

סאלחי, שהציג את התכנית בכנס אקדמי בינלאומי בטהרן, אמר כי "אנו מאמינים שהדרך הראויה ביותר לסיים את הסוגיות של סוריה ובחריין היא מחויבות לשיחות", אמר. על פי רשת פרס.טי.וי. האירנית, הרפובליקה האיסלמית כבר הציעה את התכנית למצרים, טורקיה, ערב הסעודית, רוסיה ולשליח הנוכחי של האו"ם והליגה הערבית לסוריה – אל-אחדר איברהימי.

נשיא סוריה, בשאר אסד, נועד בדמשק עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, ספטמבר 2012. רויטרס
סאלחי בפגישה עם אסד בחודש ספטמבר/רויטרס

בנאומו, האשים סאלחי את המערב ב"גישה סלקטיבית" למשבר וקרא לפיתרון דיפלומטי על פני התערבות זרה במדינה. סאלחי ציין כי האופוזיציה "האמיתית" בסוריה מעוניינת בדיאלוג – אולם בהתאם לתמיכה האירנית באסד, הקפיד לציין כי ישנם גם "טרוריסטים שתוקפים את העם והממשלה".

"הקבוצות חסרות האחריות שנתמכות על ידי ממשלות זרות מסוימות, פועלות באלימות נגד משאבי האנוש והתשתיות בסוריה ומסכנות את ביטחון המדינה והאזור", אמר סאלחי. לא פורטו השלבים מהם מורכבת התוכנית, אולם היא מתבססת על משא ומתן ללא התערבות צבאית וללא דרישה להדחת שלטון אסד.

דיווחים מדמשק: "יום הקרב הקשה ביותר בעיר". רויטרס
"ישנם טרוריסטים שתוקפים את העם והממשלה". דמשק, החודש/רויטרס

בשבוע שעבר אמר סאלחי בכנס של מועצת קשרי החוץ בניו יורק כי "אם איזו מדינה, כולל אירן, תעשה שימוש בנשק להשמדה המונית – זה יהיה הסוף של התקפות, של הזכאות ושל החוקיות של ממשלה זו". כשנשאל כיצד תגיב אירן לשימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי, הוא השיב כי "נשק להשמדה המונית, כמו שכבר אמרנו, הוא נגד האנושות – דבר שאינו מקובל".

שליח האו"ם איברהימי, אמר אמש כי נציגי רוסיה וארצות הברית הסכימו כי יש עוד מקום לפתרון דיפלומטי למשבר הפוקד את המדינה השסועה. לדברי איברהימי, שדן עם נציגי שתי המעצמות בניו יורק, "זו הייתה פגישה מועילה תחת אווירה של שיתוף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully