וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: ראש הממשלה גבר ברוב מוחץ על יריבו הנשיא

מדגמים שפורסמו במדינה העלו כי מפלגות המרכז-שמאל בראשות ויקטור פונטה זכו במרבית הקולות והותירו מאחור את מפלגת הימין של הנשיא בוססקו, שכינה את יריבו "ממציא מיתוסים"

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה וקואליציית המרכז-שמאל בראשותו צפויים לזכות בבחירות הכלליות שנערכו אתמול במדינה – כך עולה ממדגמים שפורסמו הלילה (שני). לפי המדגמים, מפלגת האיחוד הסוציאלי-ליברלי זכתה בכ-57% מהקולות, לעומת 19% בלבד שקיבלה "הברית הרומנית הימנית", מפלגתו של הנשיא טראיאן בססקו.

ראש ממשלת רומניה ויקטור פונטה בחירות כלליות, דצמבר 2012. רויטרס
הזוכה הגדול של הבחירות. ראש הממשלה פונטה/רויטרס

"מדובר בניצחון ברור ברוב מוחלט", אמר ראש הממשלה פונטה עם פרסום המדגמים. עם זאת, למרות ההישג המרשים המנובא לו, הוא ייאלץ ככל הנראה לשתף פעולה עם יריבו הנשיא בססקו, שכן האחרון צפוי לסיים את כהונתו רק בשנת 2014. השניים מנהלים ביניהם מאבק כוחות מאז נכנס פונטה לכס ראש הממשלה בחודש אפריל השנה, עם נפילתה של הממשלה הקודמת, שהורכבה ממפלגות מרכז וימין. במרכז העימות ניצבים השליטה בטלוויזיה הממלכתית ובמכון לתרבות רומניה, והניסיונות לשנות את שיטת הממשל.

טראיאן בססקו נשיא רומניה בחירות כלליות, דצמבר 2012. רויטרס
מכהן כנשיא מאז 2004. הנשיא בססקו/רויטרס

בחודש יולי האחרון אף ניסה ראש הממשלה הטרי פונטה להביא להעמדתו לדין של בססקו, המשמש כנשיא מאז שנת 2004, מהלך שנכשל עקב משאל עם שהתקיים בנושא. הנשיא מצדו לא נשאר חייב, ורמז לפני הבחירות כי ייתכן שיסרב למנות את פונטה לראש ממשלה, תוך שהוא מכנה אותו "ממציא מיתוסים סדרתי".

הנשיא הרומני בססקו סבל לאחרונה מפגיעה קשה באהדה הציבורית כלפיו, על רקע צעדי הצנע שהציג וההחלטה לקצץ 25% משכרם של עובדי השירות הציבורי. רומניה היא המדינה השנייה הענייה ביותר באיחוד האירופי, אחרי בולגריה, והיא מצויה תחת פיקוח מיוחד של הארגון בשל חששות לעצמאות המערכת השיפוטית, לשחיתות ולהשפעה פוליטית על מוסדות שונים במדינה הקומוניסטית לשעבר. תוצאות האמת של הבחירות יתפרסמו ככל הנראה במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully