וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הנער שנהרג מקריסת סל תובעים: חולדאי התרשל

גלעד גרוסמן

9.12.2012 / 14:46

הוריו של אלון רונן בן ה-15 הגישו תביעה נגד משרד החינוך, עיריית תל אביב והעומד בראשה בטענה שעמודי הכדורסל במגרשים העירוניים לא נבדקו כראוי. "למצות הדין עם האחראים"

הוריו של הנער אלון רונן, שנהרג באוגוסט השנה לאחר שנמחץ למוות מסל שקרס במגרש הספורט בבית הספר "אביב" בתל אביב, הגישו היום (ראשון) תביעה נגד עיריית תל אביב ומשרד החינוך. התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר כפיר, נפתחת עם דברים שאמרה דפנה רונן, אמו של אלון, בהספד מעל קברו: "אני מבטיחה לך אלון יקירי - והבטחות הרי צריך לקיים, שלא אשקוט ולא אנוח עד אשר אמצה את הדין עם האחראים למותך". הוריו של אלון תובעים למעלה מ-2.5 מיליון שקל.

לטענת העותרים, כבר במאי 2008, לאחר שתלמיד כיתה י' נהרג בעקבות התמוטטות של סל במגרש ספורט בחצר בית ספר, הוציא משרד החינוך מסמך הפקת לקחים שקבע שיש לבדוק את תקינותם של סלים במגרשים בבתי ספר, אולם אותם לקחים לא ייושמו ואלון בן ה-15 נהרג במהלך משחק. על פי התביעה, רק לאחר התאונה התברר כי עמוד הסל היה רקוב וחלוד, אולם החלודה נצבעה על ידי גורמים הקשורים לעירייה או למשרד החינוך וכך לא היה ניתן לזהות את מצבו של הסל. רק לאחר התאונה, בעקבות בדיקה של העירייה, התברר כי עמודי סל רבים סובלים מחלודה ומהווים סכנה.

באופן יוצא דופן, דורשים הוריו של אלון לחייב גם באופן אישי שורה של בעלי תפקידים בעיריית תל אביב ובמשרד החינוך, בראשם ראש העיר תל אביב רון חולדאי, בטענה שבשל התרשלותם נגרם מותו של אלון. "התובעים מקווים שהאירוע שבפנינו ישמש סוג של קו פרשת מים, אירוע מכונן שלאחריו יהפכו הסיסמאות העוסקות בערך המקודש של 'שמירה על ביטחון התלמידים' או 'הצורך החשוב בהפקת לקחים ממקרים קודמים' ממנטרות ריקות מתוכן לציווי אמיתי ומלא בתוכן", נכתב בתביעה.

מהעירייה נמסר כי "עיריית תל-אביב-יפו מצרה על המקרה הטרגי, וכשיגיע כתב התביעה תשיב לטענות".

נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. רועי רוזנק, מד"א
זירת התאונה בחודש אוגוסט/מד"א, רועי רוזנק

לאחר מותו של אלון, פתחו חבריו במאבק מול עיריית תל אביב, שלטענתם גורמים בה אשמים באסון. במכתב שהפיצו ברשת הפייסבוק, כתבו הנערים והנערות: "מעניין שללילה לבן ולמאוורר ענק בכיכר רבין לא חסר כסף, אבל לדאוג לחיים של ילדים? מה פתאום". לדבריהם, הם אינם מתכוונים לוותר, "עד שמישהו מהעירייה ייקח אחריות ויישא בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully