וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר המוסלמי בהודו, לנשים אסור לדבר בטלפון הנייד

רויטרס

8.12.2012 / 19:20

בכפר מאסו בשיחות בטענה שהן מעודדות את תושבות המקום לברוח כדי להינשא למאהב. הפתרון שמצאו הוביל לחקירה מצד הרשויות, ולביקורת ציבורית - שמושמעת בעיקר בטלוויזיה

כפר בהודו אסר על הנשים שבתחומו לשוחח בטלפון נייד, בטענה שהטלפונים "משיחיתים את האווירה", ומעודדים אוהבים לברוח מהכפר כדי להינשא. זקני הכפר, במדינת ביהר שבצפון-מזרח הודו, קיבלו את ההחלטה בתחילת השבוע. בכך, למעשה הפר הכפר פסיקה של בית המשפט העליון של הודו, שבשנה האחרונה קרא לממשל המקומי להילחם בתופעות מסוג זה.

ממשלת הודו נלחמת זה שנים באפליה אלימה נגד נשים, המהוות את רוב אוכלוסיית המדינה. אם לא די ב"חרם" שהטילה המועצה המקומית בסונדרברי - כפר הנמצא באזור מוסלמי, כ-385 קילומטרים ממזרח לפטנה, בירת מדינת ביהר – ה"מחוקקים" אף מאיימים בקנס על נשים שיפרו את החוק. נערות שייתפסו בשעת מעשה יאלצו לשלם 10,000 רופי - כ-180 דולרים - ונשים נשואות יידרשו לשלם 2,000 רופי (כ-36 דולרים). עם זאת, נשים נשואות יורשו לשוחח בטלפון בביתן, בהשגחת גבר מלווה.

"תמיד נגרמת לנו בושה גדולה כשמישהו שואל 'מי ברחה הפעם'", הסביר מנוואר עלאם, הממונה על הוועדה החדשה לאכיפת "החרם הסלולרי". לדבריו, ה"התעניינות" מצד תושבי הכפרים הסמוכים גברה במיוחד בחודשים האחרונים, נוכח העלייה החדה במספר הנישואים החפוזים. לדבריו, לפחות שש נערות ונשים ברחו מבתיהן בתקופה האחרונה. "אפילו נשים נשואות ברחו מהבית כדי להינשא למאהב. זה גרם לנו בושה, ולכן החלטנו להילחם בחורמה בתופעה", אמר עלאם. "הטלפונים הניידים משחיתים את האווירה החברתית", פסק.

לקריאה נוספת:
כמה עניים באמת יש בהודו?

אישה מדברת בטלפון נייד בניו דלהי. אוקטובר 2012. Rajesh Kumar Singh, AP
אישה בניו דלהי במהלך פסטיבל. בכפרים, הטלפון אינו מותרות אלא אמצעי מציל חיים/AP, Rajesh Kumar Singh

רשויות החוק במחוז מיהרו לפתוח בחקירה, בנימוק ש"חברה מתוקנת לא יכולה להרשות חרמות שכאלה". סנדהיפ קומאר פודקלקטי, פקיד בכיר ברשויות האכיפה, אמר כי "מי שיימצא אשם בסוף החקירה יטופל במלוא החומרה".

העליון פסק, המועצות המקומיות בשלהן

פעילים לזכויות נשים גינו בחריפות את החוק החדש שהוטל בכפר סונדרברי, וכינו אותו "מתקפה" שעלולה לפגוע בנשים ולגזול מהם את מקור ההגנה היחיד הזמין להן בעת מצוקה, ובפרט במקרים של תקיפה מינית. תעשיית הטלפונים הניידים נחשבת לאחת הרווחיות ביותר בהודו, שבה גם טלפונים קווים היו נדירים עד שנות השמונים. רשתות הסלולר בהודו פרושות כיום באזורים נידחים, וזמינות אפילו בקרב אוכלוסיות עניות. בכפרים, נשים הן הצרכניות העיקריות של הטלפונים הניידים.

בדיון שנערך בטלוויזיה ההודית, אמרה סומאן לאל, שהוצגה כפעילה לזכויות נשים, כי החוק הוא לא פחות מ"מבחיל". לדבריה, "נערות ונשים מסוגלות בהחלט להגן על עצמן, וטכנולוגיה היא דבר שיש להשתמש בו - ולא דבר שצריך להחרים אותו". פעיל אחר, מוחמד איסלם, אמר כי הוא חש "אכזבה" מכך שאנשי הכפר מתעלמים מהיתרונות הרבים הטמונים בטלפון הנייד: "אני רוצה שלכל נערה יהיה טלפון נייד, כדי שהיא תוכל להתקשר לבני המשפחה שלה בשעת צרה".

לאורך השנה האחרונה, קבע בית המשפט העליון של הודו כי אין תוקף חוקי להחלטות המתקבלות במועצות מקומיות מסוימות, המהוות שרידים למערכת של שלטון שבטי (פנצ'יאט) שמקורו בהודו העתיקה, ועודד את הממשל המקומי לחקור אותן. ואולם, כפרים שונים ממשיכים לפרסם מעת לעת "חוקים" שונים ומשונים המפלים נגד נשים. לפני חודשיים, בעקבות סדרה של מעשי אונס במדינת הריאנה שבצפון הודו, הודיעה מועצה מקומית כי הפשעים נבעו מ"התנהגותן המערבית" של הנשים - ובפרט בשל חיבתן למזון אמריקני מהיר. כמו כן, המליצה המועצה להוריד את גיל הנישואין מ-18 ל-16, כדי לוודא שהנשים יהיו "מרוצות מבחינה מינית". דובר המועצה המקומית הסביר בזמנו לעיתונאים כי נישואים בגין צעיר מסייעים לנשים "להימנע מסכנות הנעורים". בחודש יולי, מועצה מקומית במדינת אוטר פראדש אסרה על נשים להינשא "מתוך אהבה". זקני הכפר הכריזו כי מי שתינשא לפני הגיל שיועד לה, תיאלץ לעזוב את המקום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully