וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נביא לעצירת התכנית הישראלית ב-E1

יושב ראש הרשות סיפר לעיתונאים כי הוא מתכנן לפנות למספר גופים בינלאומיים ואף הקים ועדה מיוחדת לבדוק את חוקיות המהלך. "הבנייה ב-E1 היא קו אדום שאסור לעבור אותו"

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (שלישי) כי התכנון של מדינת ישראל לבנות בשטחי E1 הוא "קו אדום שאסור לעבור אותו, מאחר שמדובר בחלק מהשטחים הפלסטיניים". הוא הוסיף כי הרשות כבר חשבה על מספר דרכים להביא לעצירת התכנית הישראלית.

אבו מאזן שב מארה"ב - אלפים קיבלו את פניו. רויטרס
"אמנת ז'נבה חלה עלינו". אבו מאזן/רויטרס

במסיבת עיתונאים ברמאללה הדגיש אבו מאזן כי יש לשים סוף למדיניות הכיבוש הישראלית, מאחר שלדבריו החוק הבינלאומי אוסר על "נטילת רכוש של מדינה כבושה על ידי המדינה הכובשת". לדבריו, "כעת אנחנו מדינה תחת כיבוש, ואמנת ז'נבה חלה עלינו כמדינה שאינה חברה באו"ם".

יושב ראש הרשות אמר כי ההנהגה הפלסטינית הקימה ועדה, בה חברים מומחים לחוק הבינלאומי, בכדי שתבדוק את חוקיות הבנייה בדרך שתאפשר להם לפנות לגופים בינלאומיים. הוועדה צפויה להתכנס לראשונה ביום רביעי הבא, והיא תבדוק אפשרות להצטרף לגופים בינלאומיים שלא דורשים תנאי סף מיוחדים לכניסתם. עוד אמר אבו מאזן כי בכוונתם לפנות לאו"ם שוב ב-9 בדצמבר, בעוד ארבעה ימים, בכדי לדון בהמשך הליך השלום אחרי ההצבעה באו"ם בה הוכרה מדינה פלסטינית.

במסיבת העיתונאים התייחס יו"ר הרשות גם לסכסוך הפנים-פלסטיני ואמר כי הוא מתכנן לפעול לשם השגת פיוס, אך לטענתו חמאס עסוק כרגע יותר בבחירות הפנימיות שלו. "כאשר חמאס יהיה מוכן, אנו נתחיל בצעדים להשגת פיוס, כי המטרה העיקרית שלנו היא לסיים את המחלוקת הפנימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully